Το μεμονωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο στην τιμή του 1,40 ευρώ, θα ξεκινήσει να εκδίδει από σήμερα ο ΟΑΣΑ, δίνοντας την δυνατότητα στους επιβάτες να προμηθεύονται το εισιτήριο που αντιστοιχεί του σημερινού χάρτινου εισιτηρίου.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών, προγραμματίζει εκτός απροόπτου να σταματήσει την έκδοση του χάρτινου εισιτηρίου από τις 15 Νοεμβρίου, περίοδος κατά την οποία σχεδιάζεται και το σταδιακό κλείσιμο στις μπάρες των σταθμών.
Όσοι επιβάτες διαθέτουν τα παλιά χάρτινα εισιτήρια, θα έχουν την δυνατότητα να τα ανταλλάσσουν με τα καινούρια με διαδικασίες που θα ανακοινώσει τις επόμενες μέρες ο ΟΑΣΑ.
Ο Οργανισμός σχεδιάσει να εμπλουτίσει το μεμονωμένο κόμιστρο (ATH.ENA Ticket) και να δώσει κίνητρα, ώστε ο επιβάτης να μην πετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά να το επαναφορτίζει (π.χ. στις δέκα επαναφορτίσεις, η ενδέκατη να είναι δωρεάν).
Μέχρι σήμερα, για να προμηθευτεί ένας επιβάτης το εισιτήριο του 1,4 ευρώ, χρειαζόταν να καταβάλλει, την πρώτη φορά, είτε 4,5 ευρώ που είναι το ημερήσιο εισιτήριο, είτε 7 ευρώ που αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές.
Επίσης το μεμονωμένο εισιτήριο διατίθεται τόσο στην προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, όσο και στην απρόσωπη (η απρόσωπη κάρτα, την πρώτη φορά, διατίθεται – κι αυτή – με 7 ευρώ που αντιστοιχεί σε 5 διαδρομές). Το μεμονωμένο εισιτήριο θα μπορούν να προμηθεύονται οι χρήστες από όλους τους σταθμούς.
Τα μειωμένο εισιτήριο των 0,60 ευρώ θα πωλείται στα εκδοτήρια και στα μηχανήματα για όσους έχουν προσωποποιημένη κάρτα.
Όμως ούτε τα νέα μηχανήματα, γλίτωσαν τις δολιοφθορές αφού όπως δήλωσε προχθές ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, τέσσερα μηχανήματα στην γραμμή του Τράμ δεν θα λειτουργήσουν λόγο επίθεσης που δέχτηκαν.
190.000 προσωποποιημένες κάρτες
Μέχρι σήμερα, την ηλεκτρονική κάρτα έχουν προμηθευτεί περίπου 190.000 χρήστες. Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΑΣΑ πιέζουν την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να συναινέσει στην ηλεκτρονική υποβολή των υπόλοιπων καρτών, προκειμένου να αποσυμφορήσει από τις ουρές τους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ.
Την Παρασκευή μετά από δίωρη συνάντηση μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών, το υπουργείο και ο ΟΑΣΑ ζήτησαν από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να επιτραπεί η δυνατότητα ταχυδρομικής αποστολής των προσωποποιημένων καρτών μετά από ηλεκτρονική αίτηση, η δυνατότητα μαζικής έκδοσης προσωποποιημένων καρτών ειδικών κατηγοριών επιβατών (ανέργων, σωμάτων ασφαλείας κ.α) καθώς και η τήρηση στοιχείων με συγκατάθεση του χρήστη, με στόχο την προσωποποιημένη εξυπηρέτησή του.
Τα παραπάνω σημεία, όπως ανακοινώθηκε θα μελετήσει εκ νέου η αρχή για να αποφασίσει.
Ο κ. Σπίρτζης παραδέχεται ότι ο κόσμος έχει ταλαιπωρηθεί, τονίζει όμως ότι η ταλαιπωρία αυτή δεν θα επαναληφθεί καθώς με το ηλεκτρονικό εισιτήριο οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να στήνονται κάθε μήνα στα εκδοτήρια των ΜΜΜ για να εκδώσουν τα νέα κουπόνια.
Προσθέτει μάλιστα ότι από το 2018, με το ίδιο προιόν θα μπορεί κανείς να επιβιβάζεται στις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε όλη τη χώρα. «Θα κάνουμε κουβέντα και συζήτηση με τα αστικά ΚΤΕΛ, έχουμε ήδη ξεκινήσει με την Υπουργό Πολιτισμού για να είναι συμβατές οι κάρτες έκδοσης με τα Μουσεία» ανάφερε προχθές σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.
Ένα επιπλέον στοιχείο είναι μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα επιτευχθεί ο ανασχεδιασμός των Αστικών Συγκοινωνιών.
«Να ξέρουμε τι γραμμές λεωφορείων και με τι συχνότητα πρέπει να μπουν από τους σταθμούς του Μετρό στις γειτονιές της Αθήνας, πόσα λεωφορεία χρειαζόμαστε, τι μέγεθος να έχουν, ποιες είναι οι επιβαρυμένες γραμμές, ποιες είναι οι γραμμές που ληστεύονται τα χρήματα των πολιτών κάθε μέρα και ποιοι οι σταθμοί», ανέφερε ο υπουργός.