Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα έσοδα της Expedia για το 2020 μειώθηκαν 57% καθώς η πανδημία που συνεχίζει να καταστρέφει την ταξιδιωτική βιομηχανία, έπληξε σκληρά τον ταξιδιωτικό γίγαντα του Σιάτλ.

Πριν από το 2020, η Expedia, η οποία παρέχει από αεροπορικά εισιτήρια έως δωμάτια ξενοδοχείου, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και κρουαζιέρες, είχε περάσει οκτώ χρόνια χωρίς μείωση των εσόδων.

Ωστόσο, τα έσοδα μειώθηκαν 57% στα 5,2 δις δολάρια και οι ακαθάριστες κρατήσεις μειώθηκαν 66% στα 36,7 δις δολάρια το 2020.

Χωρίς ενίσχυση εμβολίου COVID-19 το δ’ τρίμηνο του 2020, για την Expedia

Παρά την έγκριση και την έναρξη της διάθεσης των εμβολίων COVID-19 παγκοσμίως, ελάχιστη ήταν βελτίωση των συναλλαγών της Expedia το τελευταίο τρίμηνο του 2020.

Κι ενώ η εταιρεία σημείωσε ανάκαμψη της ζήτησης στο τρίτο τρίμηνο, οι αριθμοί της ήταν ακόμη πολύ κάτω από τα επίπεδα του 2019.

“Το περασμένο έτος ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την ταξιδιωτική βιομηχανία, λέει ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της Expedia Πίτερ Κερν.
Και η Expedia δεν γλύτωσε από τις αρνητικές επιπτώσεις του COVID-19.

Το τέταρτο τρίμηνο έφερε σημάδια ελπίδας με τις εγκρίσεις εμβολίων. Αλλά η αύξηση των κρουσμάτων σε όλο τον κόσμο και τα κλειδώματα διαφόρων ταξιδιωτικών αγορών, μας επηρέασαν”.

Η ταξιδιωτική εταιρεία συνεχίζει να υφίσταται επιπτώσεις της πανδημίας που έχουν αποτρέψει τους ανθρώπους από το ταξίδι.

Οι τριμηνιαίες ακαθάριστες κρατήσεις και τα έσοδα μειώθηκαν και τα δύο κατά 67% την περίοδο των τριών μηνών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 σε 7,57 δισεκατομμύρια δολάρια και 920 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα.

Η πτώση το 2020

Αυτό αντικατοπτρίζει τα στοιχεία για ολόκληρο το έτος που έδειξαν, μείωση:

  • 55% στις διανυκτερεύσεις δωματίων.
  • 66% στις ακαθάριστες κρατήσεις στα 36,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • 57% εσόδων στα 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το έτος έληξε με προσαρμοσμένο EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων), με -368 εκατομμύρια δολάρια κάτω από κέρδος 2,13 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.

Η απόδοση που διαχωρίστηκε ανά επιχειρηματικό τμήμα αποκάλυψε μείωση κατά 55% στη λιανική επιχείρηση του Ομίλου Expedia και μείωση 64% στο B2B.

Εξαιρουμένου του τμήματος σύγκρισης τιμών ξενοδοχείων Trivago, τα έσοδα του Ομίλου Expedia μειώθηκαν κατά 56% σε ετήσια βάση, σε λιγότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Trivago σημείωσε πτώση των εσόδων κατά 70% σε 385 εκατομμύρια δολάρια.

Τα έσοδα από καταλύματα

Τα έσοδα από τα καταφύγια καταλύματα 58% το τρίμηνο, λόγω μείωσης κατά 61% στις διανυκτερεύσεις δωματίου, που αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των εσόδων κατά 6% ανά διανυκτέρευση.

Η μονάδα ενοικίασης κατοικιών της Expedia η Vrbo, η οποία ανταγωνίζεται την Airbnb, αντιμετώπισε την πανδημία σχετικά καλύτερα. Και τα έσοδα ανά διανυκτέρευση δωματίου επωφελήθηκαν από την αύξηση του ποσοστού διανυκτερεύσεων που συνεισέφερε η Vrbo.

Τα αεροπορικά έσοδα

Τα αεροπορικά έσοδα μειώθηκαν κατά 80%, αντικατοπτρίζοντας μια πτώση 69% στα εισιτήρια που πωλήθηκαν και 35% στα έσοδα ανά εισιτήριο.
Η Expedia δήλωσε ότι η μείωση των εσόδων ανά εισιτήριο σχετίζεται κυρίως με μια μετατόπιση του συνδυασμού προϊόντων.

Έσοδα από διαφημίσεις

Τα έσοδα από διαφημίσεις και μέσα μαζικής ενημέρωσης μειώθηκαν κατά 66% λόγω της μείωσης των Trivago και της Expedia Group Media Solutions.

“Το περιβάλλον εξακολουθεί να είναι απρόβλεπτο”

Ο Πίτερ Κερν δήλωσε ότι υπάρχουν μερικά σημάδια ισχυρότερης ζήτησης το 2021, όπως αύξηση των ακαθάριστων κρατήσεων τον Ιανουάριο.

Είπε ότι η πτώση τους ήταν στο υψηλό εύρος 40%, σε σύγκριση με την πτώση 67% το τέταρτο τρίμηνο. Αυτή η αύξηση περιοριζόταν γενικά στα εσωτερικά ταξίδια.
Ωστόσο παραμένει συντηρητικός στις προοπτικές του.

“Το περιβάλλον εξακολουθεί να είναι απρόβλεπτο, υπογραμμίζει ο Πίτερ Κερν. Και παραμένουμε έντονα επικεντρωμένοι στην αναμόρφωση και απλοποίηση της επιχείρησης μας”.

Φέτος, η Expedia θα αρχίσει να επωφελείται από τα οδυνηρά μέτρα αναδιάρθρωσης που πήρε πέρυσι. Συμπεριλαμβανομένης και της εξάλειψης 3.000 θέσεων εργασίας.

Η Expedia αντέδρασε στον αντίκτυπο της πανδημίας, μειώνοντας το κόστος και τα έξοδα περίπου στο μισό.

Οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση περίπου 60%, ενώ το κόστος τεχνολογίας και περιεχομένου μειώθηκε κατά περίπου το ένα τρίτο και το διοικητικό κόστος κατά περίπου 44%.