Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση ακόμη και αν ένα ταξίδι αποτελείται από πολλές πτήσεις διαφορετικών αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η απόφαση αφορά επιβάτη που έκανε κράτηση πτήσης από τη Στουτγάρδη προς το Κάνσας Σίτι, μέσω ταξιδιωτικού γραφείου.
Το τουριστικό πρακτορείο έκανε κράτηση σε επιμέρους πτήσεις και εξέδωσε για τον επιβάτη, έναν μόνο αριθμό κράτησης για ολόκληρη τη διαδρομή.

Ο ταξιδιώτης πέταξε αρχικά με Swiss από τη Στουτγάρδη στη Ζυρίχη. Από εκεί, πέταξε με την American Airlines στη Φιλαδέλφεια και στη συνέχεια στο Κάνσας Σίτι.
Όμως η πτήση από τη Φιλαδέλφεια στο Κάνσας καθυστέρησε, πράγμα που σήμαινε ότι η ενάγουσα έφτασε στον προορισμό της με καθυστέρηση 4,5 ωρών.
Ο επιβάτης ζήτησε αποζημίωση 600 ευρώ, αλλά η American Airlines αρνήθηκε να πληρώσει.

Το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει ειδική έννομη σχέση μεταξύ των εταιρειών, εφόσον ένα ταξιδιωτικό γραφείο συνδυάζει τις πτήσεις, χρεώνει μια συνολική τιμή και εκδίδει ένα μόνο εισιτήριο.

«Το Δικαστήριο επισημαίνει ότι η έννοια της «πτήσεως ανταπόκρισης» πρέπει να νοείται ως αναφορά σε δύο ή περισσότερες πτήσεις που αποτελούν ένα σύνολο για τους σκοπούς του δικαιώματος αποζημίωσης των επιβατών που προβλέπεται στον κανονισμό 261/2004. Αυτό συμβαίνει όταν δύο ή περισσότερες πτήσεις κρατήθηκαν ως ενιαία μονάδα», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Δικαστηρίου.