Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Wizz Air κατέγραψε απώλειες 453 εκατομμυρίων ευρώ το τρίμηνο έως τις 30 Ιουνίου σε ένα «προκλητικό» μακροοικονομικό και λειτουργικό πλαίσιο.

Ο αερομεταφορέας προϋπολογισμού της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης αναγκάστηκε σε «μειώσεις τακτικής ικανότητας» από τον περασμένο μήνα, λόγω διακοπής της αλυσίδας εφοδιασμού της βιομηχανίας.

Οι μεταφορές επιβατών αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 300% σε ετήσια βάση. Έφτασαν  από σχεδόν 3 εκατομμύρια στα 12,1 εκατομμύρια με έσοδα 808,8 εκατομμύρια ευρώ από 199 εκατομμύρια.

Ωστόσο, το κόστος ήταν περίπου 40% υψηλότερο από την αντίστοιχη περίοδο πριν από την πανδημία.

Όπως αποκάλυψε ο αερομεταφορέας, τα χαμηλότερα έσοδα από τα εισιτήρια κατά 12% ανά επιβάτη προήλθαν, από:

  • Τη χαμηλότερη ζήτηση εν μέσω παρατεταμένων περιορισμών Covid-19, ιδιαίτερα τον Απρίλιο και τον Μάιο.
  • Τον πόλεμο στην Ουκρανία.
  • Τις ανησυχίες σχετικά με διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οκτώ νέα Airbus A321neo προστέθηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου και θα ανεβάσουν το μέγεθος του στόλου στα 157 αεροσκάφη.

«Κατά τη διάρκεια του τριμήνου επικεντρωθήκαμε στην ενίσχυση του δικτύου μας – αποκαθιστώντας τη χωρητικότητα στις βασικές αγορές μας ακριβώς κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, τόνισε ο Jozsef Varadi, διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air.

Περίπου το 30% της νέας μας χωρητικότητας αναπτύχθηκε σε αγορές όπου επεκτείναμε νέες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του Covid-19. Όπως π.χ. Ιταλία, Αλβανία, Άμπου Ντάμπι καθώς και νέες βάσεις σε Ηνωμένο Βασίλειο και δυτικά Βαλκάνια.

Έχουμε πλέον προσαρμόσει το δίκτυο μας ενόψει των διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού του κλάδου. Κάναμε τακτικές μειώσεις χωρητικότητας από τον Ιούνιο, για να αυξήσουμε την ευελιξία της λειτουργίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας μας.

Αρχίζουμε ενθαρρυντικά να βλέπουμε ομαλοποίηση των επιπέδων λειτουργικής διαταραχής, καθώς μειώσαμε τη χρήση κατά 5% περίπου για το καλοκαίρι έναντι του 2020, συνεχίζοντας να λειτουργούμε κορυφαία στον κλάδο.

Μέχρι τώρα έχουμε πίσω μας το μεγαλύτερο μέρος της καλοκαιρινής ανόδου.
Και αναμένουμε να λειτουργήσουμε περίπου 30% υψηλότερα διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων (ASK) το καλοκαίρι σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα».