To καλοκαίρι του 2019 αναμένεται να τροχοδρομήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ιταλικό τρένο Pendolino, λεγόμενο και ως «ασημένιο βέλος», στις ράγες του ΟΣΕ. Πριν λίγες ημέρες σε δοκιμαστική διαδρομή στη Θεσσαλονίκη το εν λόγω τραίνο έπιασε ταχύτητες 213 χλμ. λίγο έξω από το Αιγίνιο, στη διαδρομή από την Κατερίνη προς Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για το πρώτο τρένο υψηλών ταχυτήτων που θα δρομολογηθεί στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Σημειώνεται ότι, εντός του Νοεμβρίου με την πλήρη ηλεκτροκίνηση στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη ο χρόνος της διαδρομής θα ανέρχεται σε περίπου 4:30 ώρες αντί 5:30 ωρών που διαρκεί σήμερα.

Επισημαίνεται ότι σήμερα ο διάδρομος διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο το μήκος του εκτός από το τμήμα των 52 χλμ μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού.

Σύμφωνα με τα έως τώρα χρονοδιαγράμματα το τελευταίο αυτό τμήμα θα έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Οκτωβρίου. Το γεγονός όμως ότι εκκρεμούν τα συστήματα σηματοδότησης και του ETCS (European Train Control System, Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) μεταθέτει τον περιορισμό του χρόνου διαδρομής στις 3 ώρες και 20 λεπτά για το λυκαυγές του 2020.

Πάντως, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελεί θυγατρική της Ferrovie dello Stato Italiane, προχωρά στην πρόσληψη 60 νέων μηχανοδηγών που αποτελούν το πρώτο κύμα προσλήψεων στην εταιρεία ενόψει της ολικής ανανέωσης που σχεδιάζει.

Σημειώνεται ότι, τελευταία πρόσληψη στην εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ πραγματοποιήθηκε πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, το 2004.

Η ανάγκη για μηχανοδηγούς είναι εκφρασμένη εδώ και χρόνια στους κόλπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία όμως πριν την ιδιωτικοποίηση δεσμεύονταν από τις επιταγές των πιστωτών, που απαγόρευαν οποιαδήποτε πρόσληψη στο Δημόσιο και ευρύτερο Δημόσιο τομέα.

Έτσι με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας κατέστη εφικτή η πρόσληψη προσωπικού που θεωρείται απαραίτητη για την ενίσχυση του έργου των υφιστάμενων μηχανοδηγών.

Ενόψει μάλιστα της πλήρους ηλεκτροδότησης του συνόλου του δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η αύξηση των συχνοτήτων των συρμών αναμένεται να δημιουργήσει πρόσθετες ανάγκες σε μηχανοδηγούς.

Στους παραπάνω 60 μηχανοδηγούς πρέπει να προστεθούν και 8 άτομα που μετακινήθηκαν από άλλες θέσεις στην εταιρεία, ενώ άλλα 5 άτομα επέστρεψαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύστερα από οκτώ χρόνια.