Ο κορυφαίος προορισμός διακοπών της Τουρκίας, η Αττάλεια, “υπέφερε” περισσότερο από τη δραματική κατάρρευση των επισκεπτών της χώρας πέρυσι, σύμφωνα με νέα λεπτομερή στοιχεία.

Πιο αναλυτικά, ο συνολικός αριθμός επισκεπτών στην Τουρκία μειώθηκε κατά 30% σε 25,3 εκατ. πέρυσι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Tour Package Market της τουρκικής ερευνητικής εταιρείας Turizmdatabank.

Η περιοχή της Τουρκικής Ριβιέρας γύρω από την Αττάλεια «χτυπήθηκε» περισσότερο, με 45% πτώση στις ξένες αφίξεις. Ωστόσο, περιοχές όπως η Σμύρνη (-44%), η Mugla (-43%) και το Κουσάνταση (-39%) παρουσίασαν επίσης σημαντική πτώση. Συγκριτικά με τις ανωτέρω περιοχές η Κωνσταντινούπολη, με πτώση 26%, κατέγραψε τις χαμηλότερες απώλειες.

Σχεδόν όλες οι μεγάλες αγορές πηγές τουρισμού της Τουρκίας σημείωσαν μεγάλες πτώσεις. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των Γερμανών επισκεπτών μειώθηκε κατά 30% σε 3,9 εκατ., αν και η Γερμανία παρέμεινε μακράν η μεγαλύτερη αγορά εισερχόμενου τουρισμού. Οι Βρετανοί επισκέπτες μειώθηκαν κατά 32% σε 1,7 εκατ. και ο αριθμός των Ολλανδών τουριστών μειώθηκε κατά 26% σε 0,9 εκατ.

Η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των μεγάλων τουριστικών αγορών, ωστόσο, ήταν από τη Ρωσία, λόγω της απαγόρευσης της κυβέρνησης για πτήσεις τσάρτερ στην Τουρκία πέρυσι. Ο αριθμός των Ρώσων επισκεπτών υποχώρησε κατά 76% σε μόλις 0,87 εκατ., σύμφωνα με τα στοιχεία της Turizmdatabank. Ως αποτέλεσμα, η Ρωσία έπεσε από τη δεύτερη στην όγδοη θέση στον πίνακα των αγορών πηγών εισερχόμενου στην Τουρκία τουριστών. Μεγάλες πτώσεις επίσης παρουσίασαν η Πολωνία (-59%), η Ιταλία (-58%) και η Σουηδία (-49%).

Στον αντίποδα όλων αυτών, υπήρξαν και χώρες που αντιστάθηκαν σημειώνοντας αύξηση. Ειδικότερα οι επισκέπτες από τη Γεωργία αυξήθηκαν κατά 15% στα 2,2 εκατ, τοποθετώντας τη χώρα στη δεύτερη θέση στην κατάταξη εισερχόμενων τουριστών στην αγορά. Η Βουλγαρία (4η θέση) αυξήθηκε κατά 7% σε 1,7 εκατ. και η Ουκρανία (6η) αυξήθηκε κατά 48% σε 1,05 εκατομμύρια. Υπήρξε επίσης αύξηση κατά 31% στον αριθμό των ισραηλινών επισκεπτών.

Σημειώνεται ότι η έκθεση Turizmdatabank περιλαμβάνει πελάτες από τα κύρια τουρκικά ταξιδιωτικά πρακτορεία εισερχόμενου τουρισμού και, ως εκ τούτου, παρέχει ισχυρή ένδειξη για τα μερίδια αγοράς των ταξιδιωτικών πρακτόρων.

Συνολικά, ο μεγαλύτερος τουρκικός οργανισμός εισερχόμενου τουρισμού παραμένει ο συνεργάτης του TUI Group, ο Tantur με ποσοστό 13,6%, μπροστά από τον συνεργάτη της Thomas Cook Group, τον Diana Travel με μερίδιο 13,1% και την θυγατρική της FTI Group, Meeting Point (9,3%).

Από την άποψη των Γερμανών πελατών τους, ωστόσο, η εικόνα είναι διαφορετική. H Meeting Point (FTI) κατέλαβε την πρώτη θέση αυξάνοντας το μερίδιό της στο 22,5%, από την τρίτη θέση το 2015 (όταν είχε μερίδιο αγοράς 16,8%). Η Diana Travel (Thomas Cook) παρέμεινε στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 17,8%, ενώ η Tantur (TUI) κινήθηκε πτωτικά από την πρώτη στην τρίτη θέση, με μερίδιο 17,7% (έναντι 18,8% το 2015).

Τα επόμενα μεγαλύτερα γραφεία εισερχόμενου τουρισμού όσον αφορά τους αριθμούς πελατών της Γερμανίας ήταν η DER Touristik /DTS με ποσοστό 9,4% και η MTS Globe με ποσοστό 6,2%.

Η έκθεση Turizmdatabank καταρτίζεται από επίσημα στοιχεία επισκεπτών, τα οποία αναλύονται ως προς τα τμήματα επισκεπτών και από τις έρευνες των εισερχόμενων γραφείων.