του Χάρη Ντιγριντάκη

 

Με ανοδικούς ρυθμούς αναρριχώνται τα μεγέθη της αραβικής και ασιατικής αγοράς προς την Ελλάδα.

Πρόκειται για την τουριστική αγορά που επαυξάνει το προσδοκώμενο μέσο έσοδο ανά τουρίστα και προς ώρας δείχνει ιδιαίτερη σπουδή για τους προορισμούς της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Ελούντας αλλά και αυτούς των Αθηνών και τελευταίως της Κέρκυρας.

Είναι κοινός τόπος ότι αν δεν υπήρχε εκτεταμένη φοροδιαφυγή σε κάποιους προορισμούς τότε τα οικονομικά μεγέθη θα ήταν διαφορετικά.

Επίσης ο απαρχαιωμένος τρόπος συλλογής στατιστικών οικονομικών στοιχείων από την πολιτεία δεν αποτυπώνει την πραγματική εικόνα αφού οι περί ου ο λόγος τουρίστες ταξιδεύουν περισσότερες από μια φορές το χρόνο, ενώ εκδίδουν βίζα και από άλλες Σένγκεν χώρες.

Επίσης αυτοί που ξέρουν θεωρούν ότι η εν αναπτύξει τουριστική αγορά της Ινδίας δείχνει ότι μπορεί να τροφοδοτήσει τουρισμό την Ελλάδα όλο το χρόνο.

To άνοιγμα δύο νέων προορισμών καθώς και τη δυναμική ενίσχυση της ροής επισκεπτών υψηλού εισοδήματος από την αραβική και ασιατική τουριστική αγορά σε ετήσια βάση έχει ως στόχο το Greek Tourism Workshop.

Στο πλαίσιο αυτό, το Greek Tourism Workshop εν όψει της νέας τουριστικής σεζόν προγραμματίζει εντός του 2018 και, κυρίως εντός του 2019, τη διενέργεια στοχευμένων εκδηλώσεων στις εν αναπτύξει αγορές της Ιορδανίας, του Κατάρ, της Ινδίας και τα καθιερωμένα ετήσια events στην Σαουδική Αραβία και τον Λίβανο.

Διοργανωτής των εκδηλώσεων του Greek Tourism Workshop 2019, που υλοποιούνται με την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και την υποστήριξη του ΕΟΤ, είναι η εταιρία Congress & Business Planners, που διαθέτει πολυετή εξειδικευμένη εμπειρία στη διοργάνωση B2B εκδηλώσεων και βαθιά γνώση της τουριστικής αγοράς των συγκεκριμένων χωρών.

Όπως επισημαίνει στον ΕΤ της Κυριακής η επικεφαλής της Congress & Business Planners κα Κατερίνα Μουσμπε, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων του Greek Tourism Workshop 2019 θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις ελληνικών τουριστικών προορισμών σε ένα επιλεγμένο κοινό τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων και μέσων μαζικής ενημέρωσης. Παράλληλα, θα διενεργηθούν Business to Business επαφές των συμμετεχουσών ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων με τους τοπικούς Tour Operators και τουριστικούς πράκτορες.

«Ήδη, πολλές ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και εκπρόσωποι προορισμών έχουν δηλώσει τη συμμετοχή τους στις εν λόγω εκδηλώσεις, ενώ αναμένεται και η παρουσία αρκετών ξενοδοχείων ακόμη», προσθέτει η κα Μουσμπε.

Υπογραμμίζεται ότι η εκδήλωση στο Αμμάν, στην ανερχόμενη αγορά της Ιορδανίας, θα πραγματοποιηθεί στις 21 Νοεμβρίου 2018, κατόπιν αιτήματος παραγόντων της εγχώριας τουριστικής αγοράς.

Ειδικότερα, το πλήρες πρόγραμμα για το 2018 και το 2019 περιλαμβάνει τις εκδηλώσεις:
– Greek Tourism Workshop in Jordan (Amman) – 1st event 21/11/2018
– Greek Tourism Workshop in India (Mumbai) 22/01/2019
– Greek Tourism Workshop in Lebanon (Beirut) 20/02/2019
– Greek Tourism Workshop in Saudi Arabia (Jeddah) 24/03/2019
– Greek Tourism Workshop in Qatar (Doha) – 1st event 10/04/2019

Η αγορά

Όπως καταγράφεται από τα υπάρχοντα στοιχεία, το 2017 πραγματοποιήθηκε νέα ποσοστιαία άνοδος, αυτή τη φορά κατά 35%, άφιξης Λιβανέζων τουριστών στη χώρα μας σε σχέση με το 2016, ενώ και το 2018 συνεχίστηκε η αυξητική πορεία η οποία δείχνει ότι η λιβανέζικη αγορά αναζητεί νέους προορισμούς επιδεικνύοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τη ζήτηση των Λιβανέζων τουριστικών πρακτόρων, διανοίγονται ευοίωνες προοπτικές για τη λιβανέζικη αγορά προς την Ελλάδα για τα προσεχή έτη, όχι μόνο για τη θερινή, αλλά και τη χειμερινή σεζόν.

Πέραν των τακτικών δρομολογίων της Aegean Airlines (οι οποίες τη θερινή περίοδο του 2018 επαυξάνονταν από Βηρυτό πέραν της Αθήνας και σε Μύκονο, Ρόδο και Ηράκλειο Κρήτης) και της Middle East, το 2018 πραγματοποιούνταν 17 εβδομαδιαίες πτήσεις τσάρτερ προς Νότιο Αιγαίο και Κρήτη. Σήμερα, αναζητούνται ευκαιρίες τόσο προς τη Βόρειο και την Κεντρική Ελλάδα όσο και την Πελοπόννησο.

Αντίστοιχα ανοδική και με μεγαλύτερα ποσοστά είναι η τάση της αγοράς της Σαουδικής Αραβίας προς την Ελλάδα, όπου παρατηρείται διπλασιασμός των θεωρήσεων βίζας από την ελληνική πρεσβεία στο Ριάντ.

Αυτοί που γνωρίζουν αναφέρουν ότι οι Σαουδάραβες τουρίστες ταξιδεύουν και άλλες φορές προς τη χώρα μας με βίζα Σένγκεν που έχει εκδοθεί από άλλη χώρα.

Ενδεικτικό της δυναμικής της αγοράς είναι ότι πλέον πετάει από Ριάντ προς Αθήνα και η εταιρία χαμηλού κόστους (με Business Class) Flynas. Επίσης ήδη το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος βρίσκεται σε συζητήσεις και με τη SAUDIA για την πραγματοποίηση απευθείας πτήσεων από και προς την Αθήνα από την προσεχή άνοιξη.

Υπενθυμίζεται ότι στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας η Aegean Airlines συνεχίζει τις απευθείας πτήσεις της, ενώ προστέθηκε και η νέα αεροπορική εταιρία Air Meditteranean.

Iορδανία

Η Ιορδανία είναι μια πολλά υποσχόμενη τουριστική αγορά για την Ελλάδα. Πριν 30 έτη περίπου αποτελούσε μια από τις σημαντικότερες αγορές του αραβικού κόσμου για τη χώρα μας.

Πριν την επιβολή της βίζας Σένγκεν υπήρχαν και πτήσεις τσάρτερ προς την Ελλάδα με προορισμό τη Ρόδο, ενώ ταξίδευε όλο το χρόνο ικανός αριθμός Ιορδανών και προς την Αθήνα.

Ακτινογραφώντας τους Ιορδανούς τουρίστες σημειώνουμε ότι διαθέτουν μια κρίσιμη μάζα της τάξης των 200.000-300.000 ταξιδιωτών που επισκέπτεται πολλές φορές το χρόνο την Ευρώπη, την Αίγυπτο και την Τουρκία, ενώ η εγγύτητα με την Ελλάδα (μόλις 2 ώρες από την Αθήνα) διανοίγει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης, τόσο για τα αστικά κέντρα όσο και για προορισμούς resort.

Πρόκειται για τουρίστες που δαπανούν στις διακοπές τους, αρέσκονται στο shopping και στη διασκέδαση, ενώ έχουν ιδιαίτερη αγάπη για την πολυτέλεια και τον πολιτισμό, ιδιαίτερα η νέα γενιά.

Επίσης, αγαπούν να ταξιδεύουν με τις οικογένειές τους επιλέγοντας family resorts.

Η αγορά της Ιορδανίας έχει ωριμάσει σύμφωνα με τους ειδικούς και η εκδήλωση του Greek Tourism Workshop εκτιμάται ότι θα έχει ιδιαίτερη ζήτηση, αφού για πολλές δεκαετίες η χώρα μας δεν έχει προσεγγίσει την εν λόγω αγορά. Άλλωστε, η πτήση της Aegean Airlines προς το Αμμάν συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια.

Το Κατάρ αποτελεί μία χώρα που επικεντρώνεται στον εξερχόμενο τουρισμό και στις επενδύσεις στην Ευρώπη.

Ο πρώην εμίρης του Κατάρ SHEIKH HAMAD AL THANI μαζί με την οικογένεια του και το νυν πρίγκιπα είναι γνωστό ότι είναι λάτρεις της χώρας μας.

Η Qatar Airways πετά προς την Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Μύκονο σκοπεύοντας να ανοίξει και άλλους προορισμούς. H αγορά διαθέτει υψηλή αγοραστική δύναμη και ταξιδεύει τουλάχιστον 4-5 φορές το χρόνο.

Η Ινδία τέλος παρουσιάζει ήδη μικρή κινητικότητα προς την Αθήνα, τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου και την Κρήτη, όπου γίνονται πολλά group incentives αλλά και γάμοι μελών της υψηλής κοινωνίας τους.

Αποτελεί τη χώρα των μεγάλων αντιθέσεων με τουλάχιστον 35 εκατ. «εκατομμυριούχους» και δεκάδες άλλα εκατ. δυνητικούς τουρίστες υψηλού εισοδήματος οι οποίοι αναζητούν ελκυστικούς προορισμούς που διαθέτουν αρχαιολογικά και πολιτιστικά μνημεία, καθώς και τοπία που ξεχωρίζουν.