Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν αύξηση των τελών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς η ρυθμιστική αρχή της αεροπορίας επιτρέπει στον πάροχο να ανακτήσει το κόστος από την προσάραξη των πτήσεων λόγω Covid.

Η μέση χρέωση προβλέπεται να αυξηθεί από 47 £ το 2022 σε 64 £ έως το 2027.

Ο αριθμός προέκυψε καθώς η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας εξέδωσε την τελική της απόφαση σχετικά με νέους ελέγχους τιμών για τη Nats En Route (NERL), την οικονομικά ρυθμιζόμενη θυγατρική της Nats Holdings.

Θα επιτρέψει στη NERL «να συνεχίσει να ανακτά το λειτουργικό της κόστος και να χρηματοδοτεί νέες επενδύσεις που απαιτούνται για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στο μέλλον.

«Επιτρέπει επίσης στη NERL να ανακτήσει έσοδα από την περίοδο που επηρεάστηκε από την πανδημία του Covid-19, την οποία η ρυθμιστική αρχή έχει κατανείμει σε δέκα χρόνια για να μειώσει τον αντίκτυπο στις χρεώσεις».

Η απόφαση αναμένεται να αυξήσει το μέσο κόστος των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά περίπου 0,43 £ σε περίπου 2,08 £ ανά επιβάτη ανά πτήση.

Η μέση χρέωση για τη ρυθμιζόμενη υπηρεσία εν πτήσει της NERL κατά την περίοδο 2023 έως και 2027 προβλέπεται να αλλάξει κατά 26% σε σύγκριση με το 2022, από 42 £ σε 53 £ σε τιμές 2020, σύμφωνα με την CAA.

Η απόφαση είναι ξεχωριστή από την ανεξάρτητη αναθεώρηση της CAA για το τεχνικό ζήτημα του Nats την αργία του Αυγούστου, η οποία προκάλεσε μεγάλη διακοπή της πτήσης λόγω προσωρινής βλάβης στις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Η NERL παρέχει υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και υπόκειται σε οικονομική ρύθμιση από την CAA. Οι έλεγχοι ρυθμίζουν τις τιμές που μπορεί η NERL να χρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες για τις υπηρεσίες που παρέχει στον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου και του Βόρειου Ατλαντικού.

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της CAA Andrew Walker δήλωσε: «Η απόφασή μας θα παράσχει τους πόρους και τις επενδύσεις που απαιτούνται για το NERL να παρέχει μια ανθεκτική, υψηλής ποιότητας υπηρεσία στους επιβάτες και να εκσυγχρονίσει τις υπηρεσίες του, ενώ παράλληλα θα ανακτά το κόστος από την πανδημία.

«Συνολικά, ο έλεγχος των τιμών θα πρέπει να διασφαλίζει ότι η NERL παρέχει αποτελεσματική υπηρεσία και σχέση ποιότητας/τιμής.

«Η εφαρμογή στόχων σχετικά με την απόδοση, την αποτελεσματικότητα και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο θα συμβάλει στην παροχή ενός βελτιωμένου συστήματος εναέριου χώρου που θα ωφελήσει όλους.

«Αναγνωρίζουμε επίσης τη διαταραχή που προκλήθηκε από το τεχνικό ζήτημα τον Αύγουστο και θα εξετάσουμε τυχόν περαιτέρω ρυθμιστικά μέτρα ως κατάλληλα μετά το αποτέλεσμα της ανεξάρτητης επανεξέτασης».