Του Χάρη Ντιγριντάκη

Σε σταθερή τροχιά κινείται το πρόγραμμα επενδύσεων της ΕΥΔΑΠ που προχωρά την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της.

Την ίδια ώρα απομειώθηκαν τα κέρδη προ φόρων της ΕΥΔΑΠ μολονότι αυξήθηκε ο τζίρος της στο 9μηνο του 2020.

Πιο συγκεκριμένα, με βάση την εταιρική ανακοίνωση, το εννεάμηνο του 2020 η ΕΥΔΑΠ παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 1,1% (2,6 εκατ. ευρώ) στα 247,6 εκατ. ευρώ από 245,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα του 2019, ενώ η συνολική κατανάλωση παρουσίασε αύξηση 1,6%.

Από τα στοιχεία της κατανάλωσης που αναλύθηκαν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2020, παρατηρείται μια μικρή αύξηση της κατανάλωσης, η οποία όμως είναι μέσα στα όρια των αυξομειώσεων που παρατηρούνται διαχρονικά.

Αναφορικά με το γ΄ τρίμηνο του 2020, ο κύκλος εργασιών παρουσίασε μείωση κατά 4,3% σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2019, κυρίως λόγω της μειωμένης τουριστικής κίνησης στο λεκανοπέδιο λόγω της πανδημίας και των μειωμένων εκτιμήσεων ατιμολόγητων εσόδων για την ίδια περίοδο.

Από τα στοιχεία του πρώτου κύματος της πανδημίας (Μάρτιος-Απρίλιος 2020), παρατηρήθηκε ότι σε συνθήκες ολικού Lockdown λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν σε πολλούς κλάδους επιχειρήσεων, που διέκοψαν την δραστηριότητά τους, υπήρξε μείωση στην κατανάλωση πελατών που ανήκουν στην κατηγορία επαγγελματικού τιμολογίου.

Αντίθετα υπήρξε αύξηση στις υπόλοιπες κατηγορίες και κυρίως στην οικιακή κατανάλωση λόγω των αυξημένων αναγκών αντισηψίας αλλά και του αυξημένου χρόνου παραμονής στο σπίτι.

Το ίδιο αναμένεται να παρατηρηθεί και κατά την διάρκεια του δεύτερου καθολικού lockdown που ισχύει από τις 7 Νοεμβρίου 2020. Συνεπώς, εκτιμάται ότι η συνολική κατανάλωση μέχρι το τέλος του έτους δεν θα παρουσιάσει αξιοσημείωτη μεταβολή.

Αναφορικά με την πορεία του επενδυτικού προγράμματος, η απορρόφηση για το πρώτο εννεάμηνο του 2020 ανήλθε στο 34,19% αρκετά αυξημένη σε σύγκριση με την ετήσια απορρόφηση 18,63% του 2019.

«Κατά τη διάρκεια των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουμε, η Εταιρεία προετοιμάστηκε και βρίσκεται σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας τόσο για την παροχή υπηρεσιών στους καταναλωτές της όσο και για τις εσωτερικές της λειτουργίες, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, Χάρης Σαχίνης σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 9μήνου.

Ενισχύουμε συνεχώς τις ψηφιακές μας υπηρεσίες και προχωρούμε στην αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων μας με στόχο την βέλτιστη αποδοτικότητα στην λειτουργία μας».