Σύνταξη tourismtoday.gr
Kέρδη μετά από φόρους (PAT) 149 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο -σε σύγκριση με το αντίστοιχο πέρυσι- 15 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε σήμερα 27 Ιανουαρίου η Ryanair.
Η κίνηση αυξήθηκε 9% σε 45 εκατ. επιβάτες με οριακά υψηλότερους ναύλους λόγω ισχυρού κλεισίματος στις κρατήσεις Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Τα σωρευτικά κέρδη 9 μηνών ύψους 1,94 δις ευρώ μειώθηκαν 12% σε σχέση με PAT 9μήνου σε 8% χαμηλότερους ναύλους αεροπορικών εισιτηρίων.
Τα κυριότερα σημεία του γ’ 3μήνου
- Η κίνηση αυξήθηκε 9% στα 45 εκατομμύρια, παρά τις παρατεταμένες καθυστερήσεις της Boeing.
- Τα έσοδα ανά άτομο αυξήθηκαν 1%.
- Το 172 B737 «Gamechangers» στον στόλο 609 στις 31 Δεκεμβρίου.
- Οι εγκεκριμένες συνεργασίες OTA είναι σχεδόν πλήρως ενσωματωμένες.
- Πάνω από το 50% της εξαγοράς 800 εκατ. ευρώ ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου.
- Μέρισμα €0,223 ανά μετοχή, πληρωτέα 26 Φεβρουαρίου.
Εσοδα και κόστος
Οπως δήλωσε ο Michael O’Leary, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ryanair, “τα συνολικά έσοδα του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν 10% στα 2,96 δις ευρώ. Τα προγραμματισμένα έσοδα αυξήθηκαν 10% στα 1,92 δις ευρώ καθώς η κίνηση (παρά τις επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις παράδοσης της Boeing) είναι στο +9% σε οριακά υψηλότερους ναύλους για το τρίτο τρίμηνο (+1%), υποβοηθούμενη από το ισχυρό κλείσιμο -σε κρατήσεις Χριστουγέννων/Πρωτοχρονιάς και ευκολότερες συναλλαγές PY (με την περσινή εορταστική περίοδο του τρίτου τριμήνου που επηρεάστηκε από το μποϊκοτάζ των OTA).
Τα βοηθητικά έσοδα απέδωσαν άλλη μια σταθερή απόδοση, αυξημένα κατά 10% στα 1,04 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο, καθώς τα λειτουργικά κόστη αυξήθηκαν κατά 8% στα 2,93 δις ευρώ, καθώς η εξοικονόμηση αντιστάθμισης καυσίμου αντιστάθμισε το υψηλότερο κόστος προσωπικού και λοιπών δαπανών που οφείλονται (εν μέρει) στις καθυστερήσεις παράδοσης της Boeing.
Τα καύσιμα του 25ου τριμήνου αντισταθμίζονται 85% στα 80 δολάρια το βαρέλι και του 26ου τριμήνου αντισταθμίζονται πάνω από 75% στα 77 βαρέλια δολάρια, αποθαρρύνοντας τον Όμιλο από την αστάθεια των τιμών των καυσίμων.”
Ισολογισμός, ρευστότητα και επιστροφές μετόχων
Ο ισολογισμός της Ryanair είναι ένας από τους ισχυρότερους στον κλάδο με πιστοληπτική αξιολόγηση BBB+ (τόσο S&P όσο και Fitch).
Στις 31 Δεκεμβρίου, τα μεικτά μετρητά ήταν 2,77 δις ευρώ, τα οποία απέδωσαν ένα μέτριο καθαρό υπόλοιπο 75 εκατ. ευρώ στο τέλος του τριμήνου, παρά το κεφαλαιώδες κεφάλαιο 1,1 δισς ευρώ, τις αγορές μετοχών άνω του 1,1δις και το μέρισμα 0,2 δις ευρώ που καταβλήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ο ιδιόκτητος στόλος B737 (582 αεροσκάφη) διευρύνει το πλεονέκτημα κόστους της Ryanair έναντι των ανταγωνιστικών αεροπορικών εταιρειών. Ενώ η Ryanair ετοιμάζεται να αποπληρώσει ένα ομόλογο ωρίμανσης 850 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2025 από εσωτερικούς ταμειακούς πόρους, οι ανταγωνιστές παραμένουν εκτεθειμένοι σε ακριβά (μακροπρόθεσμα) χρηματοοικονομικά και αυξανόμενα κόστη μίσθωσης αεροσκαφών.
“Βρισκόμαστε πλέον στα μισά της τρέχουσας επαναγοράς των 800 εκατομμυρίων ευρώ και παραμένουμε σε καλό δρόμο για την ολοκλήρωση αυτού του προγράμματος έως τα μέσα του 2025. Όταν ολοκληρωθεί, η Ryanair θα έχει επιστρέψει σχεδόν 9 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των μερισμάτων) στους μετόχους μας από το 2008, με περίπου. Το 36% του εκδομένου μετοχικού μας κεφαλαίου επαναγοράστηκε και ακυρώθηκε. Προμέρισμα €0,223 ανά μετοχή θα καταβληθεί στα τέλη Φεβρουαρίου”, τονίζει ο επικεφαλής.
Στόλος και ανάπτυξη
Η Ryanair είχε 172 B737-8200 “Gamechangers” στον στόλο αεροσκαφών της 609 στις 31 Δεκεμβρίου. Συνεργάζεται με την Boeing για να επιταχύνει τις παραδόσεις αεροσκαφών.
Ο Michael O’Leary επισημαίνει ότι “ενώ η παραγωγή του B737 ανακάμπτει από την απεργία της Boeing στα τέλη του 2024, δεν περιμένουμε πλέον η Boeing να παραδώσει αρκετά αεροσκάφη πριν από το S.25 για να διευκολύνει την αύξηση της κυκλοφορίας του FY26 σε 210 εκατομμύρια επιβάτες.
Οι καθυστερήσεις της Boeing μας ανάγκασαν να αναθεωρήσουμε τον στόχο μας για την κυκλοφορία του FY26 στα 206 εκατομμύρια (αύξηση μόλις 3%). Ελπίζουμε ότι τα υπόλοιπα 29 Gamechangers στο βιβλίο παραγγελιών 210 θα παραδοθούν πριν από τον Μάρτιο του 2026, επιτρέποντάς μας να ανακτήσουμε αυτήν την καθυστερημένη αύξηση επισκεψιμότητας στο S.26 αντί του S.25.
Η Boeing αναμένει ότι το MAX-10 θα πιστοποιηθεί στα τέλη του 2025, κάτι που, ελπίζουμε, θα διευκολύνει την έγκαιρη παράδοση των πρώτων 15 MAX-10 μας την άνοιξη του 2027 (όπως έχει συμφωνηθεί).”