Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι αεροπορικές εταιρείες πέτυχαν «εύρωστη» ανάπτυξη φέτος καθώς ο κλάδος συνέχισε να ευδοκιμεί μετά την πανδημία.

Η τελευταία έκθεση δαπανών καταναλωτικών καρτών της Barclays δείχνει ότι οι δαπάνες σε ταξιδιωτικά γραφεία αυξήθηκαν κατά 10,4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2022 με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 11,8%.

Οι δαπάνες με αεροπορικές εταιρείες αυξήθηκαν κατά 30,8% από έτος σε έτος, με τις συναλλαγές να αυξάνονται περισσότερο από το ένα τέταρτο (28,7%).

Η συνολική ταξιδιωτική δαπάνη αυξήθηκε κατά 15,2%, με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 11,4%.

Ξενοδοχεία, θέρετρα και καταλύματα σημείωσαν αύξηση των δαπανών κατά 6,9% με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 2,2%.

Οι αυξήσεις για τους τομείς των ταξιδιών και της διαμονής ξεπέρασαν τη συνολική αύξηση 4,1% στη συνολική δαπάνη για κάρτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους – το ήμισυ της αύξησης 10,6% που παρατηρήθηκε το 2022 καθώς οι άνθρωποι περικόπτουν τα νέα ρούχα, το φαγητό έξω και τις βελτιώσεις στο σπίτι εν μέσω αυξανόμενου πληθωρισμού και λογαριασμών νοικοκυριών.

«Ωστόσο, οι καταναλωτές συνέχισαν να δίνουν προτεραιότητα στις στιγμές χαράς και κοινών εμπειριών, ενισχύοντας τα ταξίδια, τη διασκέδαση και τις παμπ και τα μπαρ», ανέφερε η νέα μελέτη.

«Μετά από μια εξαιρετική απόδοση το 2022, ο τομέας των ταξιδιών συνέχισε να ευδοκιμεί το 2023, σημειώνοντας ισχυρή ανάπτυξη τόσο στους ταξιδιωτικούς πράκτορες (10,4%) όσο και στις αεροπορικές εταιρείες (30,8%).

«Η επιτυχία του κλάδου ήταν επίσης μια μόνιμη επίδραση της πανδημίας, με το ένα πέμπτο (19%) των καταναλωτών να δηλώνουν τον Νοέμβριο ότι θα σχεδιάσουν περισσότερες διακοπές το 2024 επειδή εξακολουθούν να προλαβαίνουν τα ταξίδια που χάνονται κατά τη διάρκεια του lockdown – μια τάση αλλιώς γνωστή ως «δαπάνες εκδίκησης»».

Η διευθύντρια της Barclays, Esme Harwood, δήλωσε:

«Οι Βρετανοί έδωσαν προτεραιότητα στις αξέχαστες εμπειρίες και μοιράστηκαν στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα φέτος, ενισχύοντας τις παμπ, τα ταξίδια και τη διασκέδαση.

«Πολλοί ήταν πρόθυμοι να αναπληρώσουν τις χαμένες ευκαιρίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας κάνοντας κράτηση για διακοπές, κερνώντας τους εαυτούς τους εισιτήρια συναυλιών και απολαμβάνοντας βραδιές με φίλους.

«Ωστόσο, ορισμένοι τομείς παρουσίασαν αξιοσημείωτες περικοπές. Τα εστιατόρια και τα καταστήματα ένδυσης παρεμποδίστηκαν από τον απρόβλεπτο καιρό, καθώς και από τον αντίκτυπο των αυξανόμενων λογαριασμών των νοικοκυριών στα προσωπικά οικονομικά των καταναλωτών.

«Παρόλα αυτά, η εμπιστοσύνη των Βρετανών στην ικανότητά τους να ξοδεύουν με τις δυνατότητές τους παρέμεινε ανθεκτική, καθώς γίνονται πιο επινοητικοί και ικανοί στην εξεύρεση τρόπων για την εξισορρόπηση των προϋπολογισμών τους».

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας στο Ηνωμένο Βασίλειο, Jack Meaning, πρόσθεσε:

«Αν και το 2024 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την οικονομία στο σύνολό της, η νέα χρονιά είναι μια στιγμή να αναζητήσουμε τα θετικά.

«Αναμένουμε να δούμε την Τράπεζα της Αγγλίας να αρχίσει να χαλαρώνει τα επιτόκια από τα μέσα του έτους, και στην πραγματικότητα, βλέπουμε ήδη τα επιτόκια των στεγαστικών δανείων να μειώνονται εν αναμονή.

«Αυτό συμβαίνει καθώς η ταχύτητα της αύξησης των τιμών επιβραδύνεται, η οποία θα πρέπει να συνεχίσει να παρέχει τουλάχιστον κάποια ώθηση στη δύναμη των δαπανών των ανθρώπων που έχουν συμπιεστεί από την κρίση του κόστους ζωής».