Η αεροπορική ζήτηση του 2019 αυξήθηκε 4,2% σε σύγκριση με ολόκληρο το 2018. σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Το 2019 έδειξε σημεία επιβράδυνσης σε σχέση με την ετήσια αύξηση του 7,3% το 2018 και σημείωσε τον πρώτο χρόνο μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση το 2009, με τη ζήτηση επιβατών κάτω από τη μακροπρόθεσμη τάση της ετήσιας αύξησης της τάξης του 5,5%.
Η χωρητικότητα το 2019 σημείωσε άνοδο 3,4% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 0,7 της εκατοστιαίας μονάδας, φθάνοντας σε 82,6%. Το προηγούμενο υψηλό ήταν 81,9% που τέθηκε το 2018.
Το Δεκέμβριο του 2019, τα έσοδα ανά χιλιόμετρο (RPK) αυξήθηκαν κατά 4,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2018. Πρόκειται για βελτίωση έναντι της ετήσιας αύξησης 3,3% που σημειώθηκε τον Νοέμβριο.
“Οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν να διατηρήσουν σταθερή ανάπτυξη το περασμένο έτος ενόψει ορισμένων προκλήσεων, δήλωσε ο Αλεξάντερ Ντε Τζούνιακ Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
Το οικονομικό σκηνικό, η αδύναμη παγκόσμια εμπορική δραστηριότητα και οι πολιτικές και γεωπολιτικές εντάσεις έπληξαν τη ζήτηση”.
Οι Ευρωπαίοι αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της κυκλοφορίας κατά 4,4% το 2019, που από 7,5% ετήσια αύξηση το 2018.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,7% και ο συντελεστής φόρτωσης αυξήθηκε κατά 0,6 της εκατοστιαίας μονάδας στο 85,6%, ο οποίος ήταν ο υψηλότερος για κάθε περιοχή. Τα μειωμένα αποτελέσματα οφείλονται στη γενικά επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας, στην πτώση της εμπιστοσύνης των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τις βιομηχανικές διαμάχες (απεργίες), στην αβεβαιότητα από το Brexit αβεβαιότητα και στην κατάρρευση ορισμένων αεροπορικών εταιρειών.
Η ετήσια κυκλοφορία των αεροπορικών εταιρειών της Ασίας-Ειρηνικού αυξήθηκε κατά 4,5% το 2019, σημειώνοντας μεγάλη πτώση σε σύγκριση με την αύξηση κατά 8,5% το 2018.
Αυτό αντανακλά τον αντίκτυπο του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας καθώς και την αποδυνάμωση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης και της οικονομικής δραστηριότητας. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,1% και ο συντελεστής φόρτωσης σημείωσε άνοδο 0,3 της εκατοστιαίας μονάδας στο 80,9%.
Η ζήτηση επιβατών των μεσανατολικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 2,6% πέρυσι, με τον βραδύτερο ρυθμό επέκτασης σε όλες τις περιφέρειες και από 4,9% τον ρυθμό ανάπτυξης το 2018. Ωστόσο, η ζήτηση άρχισε να ανακάμπτει το τέταρτο τρίμηνο και η μηνιαία αύξηση κατά 6,4% περιοχές. Η ετήσια παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε κατά 0,1% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες σε 76,3%.
Οι βορειοαμερικανικές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν επιβράδυνση της κυκλοφορίας σε 3,9% το περασμένο έτος, από 5,0% το 2018, εν μέσω εξασθένησης της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης σε σύγκριση με το 2018. Η χωρητικότητα ανήλθε σε 2,2% και ο συντελεστής φορτίου ενισχύθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες σε 84,0% μεταξύ των περιφερειών.
Οι μεταφορές της Λατινικής Αμερικής αυξήθηκαν κατά 3,0% το 2019, σημειώνοντας δραματική επιβράδυνση σε σύγκριση με ετήσια αύξηση 7,5% το 2018. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 1,6% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 1,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 82,9%. Το έτος επηρεάστηκε από κοινωνικές αναταραχές και οικονομικές δυσκολίες σε ορισμένες χώρες της περιοχής.
Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες οδήγησαν όλες τις περιφέρειες με αύξηση της ζήτησης κατά 5%, έναντι αύξησης της τάξης του 6,3% για το 2018. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,5% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 0,3 της 71,3%. Οι αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή επωφελήθηκαν από ένα γενικά υποστηρικτικό οικονομικό περιβάλλον το 2019, καθώς και από την αύξηση της συνδεσιμότητας των αερομεταφορών.