Οι συνήθειες και οι ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών αποτελούν «κλειδί» για μια επιτυχημένη ταξιδιωτική επιχείρηση. Ο σωστός επιχειρηματίας στον ταξιδιωτικό τομέα οφείλει να γνωρίζει τις τάσεις στις προτιμήσεις των τουριστών όσον αφορά στον προορισμό, τις αγοραστικές συνήθειες και τις δημοφιλείς δραστηριότητες.

Ωστόσο, η συμπεριφορά των ταξιδιωτών αλλάζει διαρκώς και επηρεάζεται από διαφορετικές συνεχώς τάσεις, γενετικές πτυχές, ακόμα και κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.

Last-minute διακοπές

Υπάρχουν αρκετές μελέτες που αναφέρουν ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης είναι πιο πιθανό να προγραμματίσει τα ταξίδια του τελευταία στιγμή. Αυτό επηρεάζει όχι μόνο την αγορά των μεταφορών αλλά και την κράτηση ξενοδοχείων και δραστηριοτήτων για τον προορισμό που επιλέγεται.

Μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες

Ενώ οι ταξιδιώτες επέλεγαν παραδοσιακά έναν προορισμό και πηγαίνουν εκεί αρκετές φορές, οι σημερινοί τουρίστες προτιμούν να ανακαλύψουν έναν νέο προορισμό σε κάθε ταξίδι τους. Ορισμένοι από αυτούς επιθυμούν ακόμη να ανακαλύψουν αρκετούς νέους προορισμούς στο ίδιο ταξίδι.

Επιπλέον, για τους σημερινούς τουρίστες, τα ταξίδια δεν σημαίνουν απαραίτητα χαλάρωση. Ταξίδι σημαίνει να ζήσεις εμπειρίες και να γνωρίσεις νέους ανθρώπους. Επίσης, να μπαίνεις στον τοπικό πολιτισμό και να μεταμορφώνεσαι. Με άλλα λόγια, ο σύγχρονος ταξιδιώτης  θέλει τα ταξίδια του να τον εμπλουτίζουν προσωπικά και συναισθηματικά.

Βιώσιμα ταξίδια

Η αειφορία, η οικολογία και η ηθική είναι σημασίες που μπορούν να καθορίσουν πολλές από τις εμπειρίες των τουριστών που ταξιδεύουν σήμερα. Ο σύγχρονος ταξιδιώτης ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για ταξίδια που στοχεύουν στην προώθηση της ανάπτυξης προορισμών, που προσφέρουν αναψυχή, διαμονή και μετακίνηση με σεβασμό στο περιβάλλον. Παράλληλα, τείνουν να επιλέγουν εμπορικά σήματα με υψηλό επίπεδο κοινωνική ευθύνης.