Γράφει o Γιάννης Τσιρογιάννης

Η BMW πραγματοποίησε με επιτυχία στο ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος την δημοσιογραφική παρουσίαση για τις νέες ηλεκτρικές iX και i4, οι οποίες θα ξεκινήσουν να πωλούνται στη χώρα μας το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ας ρίξουμε μια εκτενή ματιά περί τίνος πρόκειται…

Πρώτα με την iX η οποία είναι ένα μεγάλο τετρακίνητο SUV μήκους 4,953 μ., ουσιαστικά το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας για ηλεκτρικά, το οποίο κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα και στο οποίο έγινε ευρεία χρήση ανακυκλώσιμων υλικών προκειμένου να εξασφαλίζεται η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον.

Η iX θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 326 ίππους για την xDrive40 και 523 ίππους για την xDrive50, με αυτονομία στο νέο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP) έως 425 και έως 630 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Η μάσκα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου είναι εντελώς κλειστή και λειτουργεί ως ένα πάνελ συλλογής πληροφοριών για τη μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας που υιοθετεί, με πολλούς αισθητήρες τοποθετημένους πίσω από τη διαφανή επιφάνειά της, η οποία μάλιστα είναι αυτοεπισκευαζόμενη σε πιθανές μικροζημιές.

Η δομή του αμαξώματος, που είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και ανθρακονήματα, προσφέρει μεγάλη στρεπτική ακαμψία και συνδυάζεται με μικρό σχετικά απόβαρο. Η τιμή θα ξεκινάει από 86.450 ευρώ για την xDrive40.

Από την άλλη, η i4 είναι ένα ηλεκτρικό 4θυρο “Gran Coupe” μήκους 4.783 μ. με κίνηση στους πίσω τροχούς. Αναμένεται να προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 340 και 544 ίππους αντίστοιχα και αυτονομία στο νέο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών WLTP έως 590 και 521 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Η τιμή της θα ξεκινάει από 54.850 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (48.850 ευρώ με την επιδότηση) για την eDrive40 των 340 ίππων.

Αναμένουμε με ανυπομονησία να πατήσει τους τροχούς της στην Ελλάδα προκειμένου να σας πούμε ακόμη περισσότερα. Μείνετε συντονισμένοι…