Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η εμπιστοσύνη στις ετήσιες διακοπές δεν ήταν ποτέ υψηλότερη, για τους Αμερικανούς, όπως αποκαλύπτεται από τον 16ο Ετήσιο Δείκτη Εμπιστοσύνης Διακοπών της Allianz Partners.

Παρά τους οικονομικούς περιορισμούς και άλλους εξωτερικούς παράγοντες, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, είναι αποφασισμένοι να ταξιδέψουν στον προορισμό της επιλογής τους.

Με την ετήσια εμπιστοσύνη σε υψηλό ρεκόρ, ένα αυξανόμενο ποσοστό (73%) δηλώνει ότι έχει «απελπιστική» ανάγκη για διακοπές (αύξηση δύο μονάδων από πέρυσι).

Το 68% είναι σίγουρο ότι θα κάνει διακοπές κάποια στιγμή το 2024, το υψηλότερο σημείο από την έναρξη της έρευνας το 2009.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες ηλικίας 18-34 ετών (71%) συνεχίζουν να εκφράζουν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ετήσιες διακοπές.

Οι ταξδιώτες σε Gen Z και οι Millennials (35-54 ετών) δείχνουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση φέτος στο 70% (αύξηση δύο μονάδων από πέρυσι), ενώ οι 55+ ετών έχουν τώρα 65% αυτοπεποίθηση (άνοδο έξι μονάδων από πέρυσι έτος) θα κάνουν διακοπές κάποια στιγμή το 2024.

Πηγή: Allianz Partners

Οι «δικαιολογημένες διακοπές»

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ενώ οι μισοί (47%) δεν μπορούν πραγματικά να αντέξουν οικονομικά τις διακοπές τους φέτος, το 49% θα ταξιδέψει ούτως ή άλλως.

Αυτό, πυροδοτεί μια νέα ταξιδιωτική τάση που εξορθολογίζει τις ενέργειες τους. Αυτή είναι οι «δικαιολογημένες διακοπές», που σηαμίνει πως κάποιος ταξιδεύει παρόλο που δεν είναι σε θέση να αντέξει οικονομικά τα έξοδα της απόδρασης.

Πηγή: Allianz Partners

Πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες

Αν και μπορεί να είναι οικονομικό φορείο, το 27% των Αμερικανών επενδύει περισσότερα σε πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες φέτος, επιδεικνύοντας μια τάση για υπερβολές όπως εισιτήρια business class και ξενοδοχεία υψηλότερης κατηγορίας.

Το ποσοστό όσων θεωρούν σημαντικές τις διακοπές τους, αλλά δεν είναι σίγουροι ότι θα  κάνουν φέτος, έπεσε στο χαμηλότερο σημείο του.
Μόλις το 15% των Αμερικανών αντιμετωπίζει έλλειμμα διακοπών, φτάνοντας σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο (τρεις μονάδες κάτω από το προηγούμενο χαμηλότερο σημείο το 2012).

Δεσμευμένοι να βρουν τρόπους να κάνουν διακοπές παρά τους οικονομικούς περιορισμούς, από το 73% που μοιράστηκε ότι επιθυμεί απεγνωσμένα διακοπές, περισσότεροι από τους μισούς σχεδιάζουν να μειώσουν τα ταξίδια τους λόγω του πληθωρισμού (57%).

Εξετάζοντας την τελευταία φορά που οι Αμερικανοί έκαναν διακοπές, το 63% έκανε διακοπές τον τελευταίο χρόνο (αύξηση κατά μία μονάδα από το 2023), αξιοποιώντας αυτές τις σκληρά κερδισμένες ημέρες άδειας.

  • Το 22% των Αμερικανών πήγε διακοπές τους τελευταίους τρεις μήνες.
  • Οι νεότεροι ταξιδιώτες ηλικίας 18-34 ετών αποτελούν το ένα τέταρτο (25%) αυτής της ομάδας που ταξιδεύει για πρώτη φορά, διατηρώντας την πρωτιά.
  • Όχι πολύ πίσω, οι 35-54 ετών (24%) και 55+ (18%) έχουν επίσης προγραμματίσει κάποιες αποδράσεις μακριά από το σπίτι.
  • Από το 75% των Αμερικανών που θεωρούν σημαντικές τις ετήσιες διακοπές, το 27% έκανε διακοπές τους τελευταίους 3 μήνες.
  • Όσον αφορά τη σημασία που αποδίδουν στην πραγματοποίηση ετήσιων διακοπών, οι 35-54χρονοι προηγούνται με 81%, ακολουθούμενοι από τους 18-34χρονους (77%) και τους 55+ (69%).
Πηγή: Allianz Partners