Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Η BMW παρουσίασε πρόσφατα στη χώρα μας τη νέα γενιά του επιτυχημένου εμπορικά SUV της γκάμας, της γνωστής σε όλους X1. Η εμφάνισή της είναι πραγματικά επιβλητική, κι από όποια γωνία και να την χαζέψεις παραπέμπει ευθέως στη μεγαλύτερη και ακριβότερη αδελφή της, την Χ3.

Η νέα X1 πρόκειται να λανσαριστεί επίσημα το προσεχές φθινόπωρο, ενώ σημειώστε πως διαθέτει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με την απερχόμενη, με μήκος αυξημένο κατά 5,3 εκ. (συνολικά 4,5 μ.), πλάτος αυξημένο κατά 2,4 εκ. και ύψος αυξημένο κατά 4,4 εκ. Μεγαλύτερο επίσης -κατά 2,2 εκ.- είναι και το μεταξόνιο καθώς και φαρδύτερα τα μετατρόχια. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών υιοθετεί παρακαλώ χωρητικότητα 540 λίτρων (490 στις εκδόσεις με ηλεκτροκίνηση).

Η νέα και φανταχτερή X1 θα προσφέρεται αρχικά με δύο βενζινοκινητήρες και δύο ντίζελ, που θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Κατόπιν θα ακολουθήσει η αμιγώς ηλεκτρική iX1 xDrive30 (με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 230 kW ή 313 ίππων και αυτονομία 413-438 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο WLTP), όπως επίσης και δύο PHEV εκδόσεις, καθώς και δύο εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.

Οι εκδόσεις plug in hybrid θα χρησιμοποιούν όπως αναμενόταν τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 136 ή 150 ίππους σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων στην πρώτη περίπτωση και 177 στη δεύτερη, ενώ, η αυτονομία τους με ηλεκτροκίνηση θα είναι 78-89 χιλιόμετρα στο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών.

Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.5 των 136 ίππων, ενώ η ήπια υβριδική έκδοση θα χρησιμοποιεί τον 4κύλινδρο, 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 204 ίππων. Η βασική έκδοση ντίζελ θα είναι πλέον 2λιτρη με 150 ίππους, ενώ η ήπια υβριδική ντίζελ θα διαθέτει 2λιτρο κινητήρα με ισχύ 197 ίππους. Οι τιμές της νέας X1 θα ξεκινούν από τα 36.920 ευρώ (sDrive18i).