Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Ισπανία σχεδιάζει να απαγορεύσει τις πτήσεις μικρών αποστάσεων εάν υπάρχουν επιλογές με τρένο για ταξίδια διάρκειας μικρότερης των 2,5 ωρών.

Επιπλέον, οι αρχές θα αναλύσουν την Ευρωπαϊκή Οδηγία για να εξετάσουν τον περιορισμό των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ και τη φορολόγηση της κηροζίνης που χρησιμοποιείται ως καύσιμο στις αερομεταφορές.

Εκτός από την Ισπανία, η Γαλλία έχει ήδη λάβει ένα παρόμοιο μέτρο τον Δεκέμβριο του 2022 που περιελάμβανε και χρήση ιδιωτικού τζετ για σύντομα ταξίδια. Η απόφαση πρόκειται να παραμείνει σε ισχύ για τρία χρόνια και μετά θα επανεκτιμηθεί από την Επιτροπή.

Μελέτη της Ecologistas en Acción πέρυσι αποκάλυψε ότι ένα τέτοιο μέτρο θα μείωνε περισσότερους από 30.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο συνολικά, στην Ισπανία. Το μέτρο θα επηρεάσει περίπου 21.000 ετήσιες πτήσεις και τρία εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Ποιες πτήσεις μικρών αποστάσεων μπορούν να αντικατασταθούν από ταξίδια με τρένο

Οι πτήσεις με τουλάχιστον τέσσερα ημερήσια δρομολόγια προς κάθε κατεύθυνση που θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από ταξίδια με τρένο που διαρκούν λιγότερο από τέσσερις ώρες περιλαμβάνουν:

  • Βαρκελώνη – Βαλένθια – Μπαρτσελόνα
  • Μαδρίτη – Μάλαγα – Μαδρίτη
  • Μαδρίτη – Παμπλόνα – Μαδρίτη
  • Μαδρίτη – Σαντιάγο ντε Κομποστέλα – Μαδρίτ
  • Μαδρίτη – Σεβίλλη – Μαδρίτη

Οι πτήσεις με λιγότερες από τέσσερα καθημερινά δρομολόγια προς κάθε κατεύθυνση που θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από ταξίδια με τρένο κάτω των τεσσάρων ωρών περιλαμβάνουν:

  • Λα Κορούνια – Μαδρίτη – Λα Κορούνια
  • Γρανάδα – Μαδρίτη – Γρανάδα
  • Λογκρόνιο – Μαδρίτη – Λογκρόνιο

Πόσο κοστίζουν τα ταξίδια με τρένα

Ωστόσο, μια μελέτη της Greenspace που αναλύει 14 διαδρομές από και προς την Ισπανία διαπίστωσε ότι το ταξίδι με τρένο κοστίζει σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο από το να πετάς.
Σημείωσε επίσης ότι η Ισπανία κατατάσσεται δεύτερη μετά το Ηνωμένο Βασίλειο όσον αφορά στη σημαντική διαφορά τιμών ανάμεσα σε σιδηροδρομικά και αεροπορικά ταξίδια.

Όπως επισημαίνεται «σε 13 από τα 14 δρομολόγια που αναλύθηκαν εντός, από και προς την Ισπανία, η φθηνότερη επιλογή είναι πάντα ή σχεδόν πάντα η πιο επιβλαβής, το αεροπλάνο.
Στην Ισπανία, ακόμη και οι πτήσεις εσωτερικού είναι συστηματικά φθηνότερες από το τρένο. Η μόνη εξαίρεση που βρέθηκε ήταν η διαδρομή από τη Μαδρίτη στη Βαρκελώνη».

Δεν είναι όλοι υπέρ της απαγόρευσης

Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από την ισπανική αεροπορική εταιρεία Iberia, οι εσωτερικές πτήσεις αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 1% των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ισπανία.

Η Beatriz Guillén, διευθύντρια παγκόσμιων πωλήσεων της Iberia, δήλωσε ότι χωρίς πτήσεις εσωτερικού, δεν είναι δυνατό να εξυπηρετηθούν τα εκατομμύρια ταξιδιώτες που χρειάζονται συνδέσεις με πτήσεις μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.

Τόνισε πώς «έως ότου υπάρξει ένα πραγματικό διατροπικό σύστημα που επιτρέπει την αποτελεσματική σύνδεση αεροδρομίων με σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας, είναι αδύνατο να αντικατασταθούν οι πτήσεις μικρών αποστάσεων με σιδηροδρομικά ταξίδια».

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης PP και Vox, είναι κατά της απαγόρευσης, υποστηρίζοντας πώς θα κάνει την Ισπανία «λιγότερο ανταγωνιστική».

Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο αν θα εφαρμοστεί το μέτρο και ποιες πτήσεις θα επηρεαστούν. Το μέτρο θα πρέπει να περάσει από διάφορες διαδικασίες και να εγκριθεί από τις αντίστοιχες αρχές πριν τεθεί σε ισχύ.