
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η νέα κυβέρνηση συνασπισμού στο Βέλγιο -που ανέλαβε πριν από λίγες ημέρες- σχεδιάζει να αυξήσει τους φόρους αναχώρησης (που ισχύουν από το 2022) σε επιβάτες στα 5 ευρώ.
- Ο φόρος επιβίβασης είναι στα 10 ευρώ ανά επιβάτη για πτήσεις μικρών αποστάσεων κάτω των 500 χιλιομέτρων.
- Για μεγαλύτερες πτήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ) επιβάλλεται φόρος 2 ευρώ ανά επιβάτη.
- Για μεγαλύτερες διαδρομές για ταξίδια εκτός ΕΕ τα τέλη είναι στα 4 ευρώ.
Ωστόσο, η βελγική κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τις δύο τελευταίες χρεώσεις στα 5 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ το τέλος των 10 ευρώ για πτήσεις κάτω των 500 χιλιομέτρων θα παραμείνει στο ίδιο επίπεδο.
H Ryanair αντιδρά στις αυξήσεις
Η Ryanair καταδικάζει την κίνηση, επισημαίνοντας ότι ο φόρος στις πτήσεις ανταπόκρισης και ιδιωτικών τζετ θα μειωθεί από 10 σε 5 ευρώ ανά επιβάτη, εάν εφαρμοστούν οι προτάσεις.
Τονίζει πως η εφαρμογή του θα βλάψει τη συνδεσιμότητα, τον τουρισμό και την απασχόληση και προειδοποιεί ότι η πρόσθετη φορολογία θα αποδυναμώσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της χώρας.
«Σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ όπως η Σουηδία, η Ουγγαρία και η Ιταλία, που καταργούν ή μειώνουν τα αεροπορικά τέλη για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα και να τονώσουν την κίνηση, η νέα βελγική κυβέρνηση προτείνει να αυξήσει τον αεροπορικό φόρο της στους απλούς επιβάτες έως και 150%», δήλωσε εκπρόσωπος της Ryanair.
Ο αερομεταφορέας εκτιμά πώς η απόφαση «θα έχει επιζήμιο αντίκτυπο στη συνδεσιμότητα, την κυκλοφορία, τις θέσεις εργασίας και την οικονομία του Βελγίου, ιδιαίτερα στο πανάκριβο αεροδρόμιο Ζάβεντεμ που οι χρεώσεις έχουν αυξηθεί πάνω από 20% από την πανδημία.
Αυτά τα υψηλά κόστη συνέβαλαν στην αργή ανάκαμψη του κόμβου στις Βρυξέλλες με την επιβατική κίνηση να υπολείπεται μόλις στο 87% των επιπέδων πριν από την πανδημία, πολύ πίσω από άλλους μεγάλους ευρωπαϊκούς αερολιμένες.»