Ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει τον «στυλοβάτη» για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, εισφέροντας το 36% της εκτιμώμενης συνολικής ανάπτυξης της χώρας και το 44% του αριθμού των νέων θέσεων εργασίας την επόμενη δεκαετία, φτάνοντας τα 50 δισ.ευρώ σε Άμεση Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία και δημιουργώντας 220.000 νέες θέσεις εργασίας.

Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ.Ανδρέας Ανδρεάδης, μιλώντας στην εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος με θέμα «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα». Για να επιτευχθεί, ωστόσο, ο στόχος αυτός, όπως είπε, χρειάζεται ένα όραμα, που να κινητοποιεί τόσο τους κατοίκους, όσο και τις δημιουργικές επιχειρηματικές δυνάμεις και φυσικά απαιτείται μια στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης.   

Στην πορεία προς το 2020, σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, ο τουρισμός πρέπει:
– Να συνδέσει τις αξίες και τα νοήματα του ελληνικού πολιτισμού με τις σύγχρονες ανάγκες, τις προσδοκίες και τις αντιλήψεις της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας, αναδεικνύοντας την Ελλάδα στην πρωτοπορία της νέας εποχής.
– Να συμβάλλει στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της Ελλάδας μέσα από τη δημιουργία απασχόλησης και  εισοδήματος.
– Να ενημερώνει και να προστατεύει τους τουρίστες-καταναλωτές εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα το δικαίωμα σε ποιοτικές διακοπές για όλους.
– Να αναλάβει πρωτοβουλίες προστασίας και διαχείρισης του περιβάλλοντος μαζί με την προετοιμασία για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών.
– Να δημιουργήσει  υποδομές  ποιότητας  σε ολόκληρη την Ελλάδα, ώστε να συμβάλλει στη ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.
– Να αναβαθμίσει το κύρος της επιχειρηματικότητας στη κοινωνία εξασφαλίζοντας  παράλληλα τη βιωσιμότητα και κερδοφορία των επιχειρήσεων.
– Να προσδώσει αίγλη στα τουριστικά επαγγέλματα και υπερηφάνεια στους εργαζόμενους.
– Να αναπτύξει συνέργειες με άλλους τομείς και κλάδους της οικονομίας, δημιουργώντας  και διαχέοντας ακόμη περισσότερα οφέλη σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού.
– Να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας μέσα από ένα ποιοτικό,  value for money, παγκόσμιας κλάσης «greek lifestyle experiences»  τουριστικό προϊόν.

Γιάννης Παπαδόπουλος