Οι αεροπορικές εταιρείες ασκούν πίεση στο Gatwick για να βελτιώσει τις επιδόσεις του, αφού οι ελλείψεις προσωπικού στον πύργο ελέγχου οδήγησαν σε σοβαρή αναστάτωση το καλοκαίρι.

Το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου πιέζεται για διαβεβαιώσεις για το πόσες πτήσεις θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί τον επόμενο χρόνο, ώστε να επιτραπεί ο προγραμματισμός των δρομολογίων πτήσεων, ανέφεραν οι Financial Times .

Ο Johan Lundgren, διευθύνων σύμβουλος της easyJet, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στο Gatwick, είπε στους FT ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν αυτό το καλοκαίρι «δεν μπορούν να επαναληφθούν τον επόμενο χρόνο».

Είπε: «Προτεραιότητα τώρα πρέπει να είναι το Gatwick και ο [ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας] Nats να συνεργαστούν για να επιλύσουν τα ζητήματα προσωπικού».

Ο Lundgren έστειλε επιστολή στον Nats και στο αεροδρόμιο ζητώντας διαβεβαιώσεις σχετικά με τα επίπεδα εξυπηρέτησης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της British Airways, Σον Ντόιλ, δήλωσε ότι ήταν μια «πολύ προκλητική» περίοδος για το Γκάτγουικ.

«Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν σωστά οι πόροι. . . για το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, πρέπει να τα πάμε καλύτερα», είπε καθώς η αεροπορική εταιρεία ανέφερε οικονομικά αποτελέσματα την Παρασκευή.

Στελέχη αεροπορικών εταιρειών είπαν ότι οι απουσίες στον πύργο είχαν οδηγήσει το αεροδρόμιο να επιβάλει «περιορισμούς ροής» σε σύντομο χρονικό διάστημα αυτό το καλοκαίρι, οδηγώντας σε διακοπή της εναέριας κυκλοφορίας.

Ενώ η εποχική επιβράδυνση των πτήσεων κατά τη διάρκεια του χειμώνα θα πρέπει να προσφέρει κάποια ανάπαυλα, έχουν εκφραστεί ανησυχίες ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη αναστάτωση το επόμενο καλοκαίρι, εκτός εάν επιλυθούν τα προβλήματα προσωπικού στον πύργο.

Το Gatwick έθεσε ασυνήθιστα ανώτατο όριο στις πτήσεις που εκτελούνταν από το αεροδρόμιο μεταξύ 25 Σεπτεμβρίου και 15 Οκτωβρίου , λόγω ασθένειας και άλλων «περιορισμών προσωπικού» στον πύργο ελέγχου του.

Το αεροδρόμιο αναθέτει υπεργολαβίες στον πύργο ελέγχου του στον Nats, τον κύριο διευθυντή εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, ο οποίος τον Σεπτέμβριο δήλωσε ότι έως και το 30% του προσωπικού του δεν ήταν διαθέσιμο «για διάφορους ιατρικούς λόγους», συμπεριλαμβανομένου του Covid-19.

Τον περασμένο μήνα, το 46% των πτήσεων από το Γκάτγουικ αναχώρησαν στην ώρα τους, σύμφωνα με τον υπεύθυνο εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol. Αυτό συγκρίνεται με έναν ευρωπαϊκό μέσο όρο 64%.

Ο γενικός διευθυντής της Iata, Willie Walsh, περιέγραψε την απόδοση του Gatwick ως «πολύ κακή», καθώς κάλεσε το αεροδρόμιο να βελτιώσει τα επίπεδα στελέχωσης του.

Τα στελέχη του Nats είναι βέβαιοι ότι ο αριθμός του προσωπικού θα αποκατασταθεί έγκαιρα για το επόμενο καλοκαίρι.

Ο Nats αντιμετώπισε επίσης κριτική από αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair μετά την αποτυχία του συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο τη Δευτέρα του Αυγούστου, προκαλώντας την ακύρωση περισσότερων από 1.500 πτήσεων.

Το Γκάτγουικ είπε ότι το αεροδρόμιο «πέτυχε το 99,6% όλων των μετρούμενων απαιτήσεων επιπέδου εξυπηρέτησης» τους πρώτους έξι μήνες του έτους, μια περίοδο που είδε τον αριθμό των επιβατών να αυξάνεται κατά 40% από έτος σε έτος.