Το “πράσινο φως” για την επέκταση του αεροδρομίου Λούτον δεν διασφαλίζει αντίστοιχες εγκρίσεις για Γκάτγουικ και Χίθροου

Την έγκριση για την επέκταση του αεροδρομίου Λούτον έδωσε η βρετανική κυβέρνηση, παρά τη σύσταση της Επιτροπής Χωροταξικού Σχεδιασμού να απορριφθεί η πρόταση λόγω αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η απόφαση ανοίγει τον δρόμο για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού και την αύξηση της δυναμικότητας του αεροδρομίου από 18 σε 32 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Ωστόσο, δεν εγγυάται αντίστοιχη έγκριση για τα σχέδια επέκτασης των Γκάτγουικ και Χίθροου, καθώς βασίστηκε στη λογική ότι το Luton αξιοποιεί πλήρως τον υπάρχοντα διάδρομο, χωρίς να απαιτείται νέος.

Η υπουργός Μεταφορών Heidi Alexander υποστήριξε ότι «τα οικονομικά και καταναλωτικά οφέλη υπερτερούν των περιβαλλοντικών επιπτώσεων», παρότι αναγνώρισε ότι οι προβλέψεις επιβατικής ζήτησης του σχεδίου είναι αισιόδοξες και ενδεχομένως υπερεκτιμημένες.

Η ΜΚΟ Aviation Environment Federation (AEF) χαρακτήρισε την απόφαση «επικίνδυνο στοίχημα για το κλίμα», ενώ υπενθύμισε τη σύσταση της Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή του Ηνωμένου Βασιλείου να μην αυξηθεί η επιβατική κίνηση περισσότερο από 2% έως το 2035.

Το έργο παραμένει υπό αίρεση προσφυγής σε δικαστικό έλεγχο εντός έξι εβδομάδων από την ανακοίνωση.