
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει αποκαλύψει προτάσεις που έχουν σχεδιαστεί για να διευκολύνουν τους πελάτες αεροπορικών εταιρειών να αναζητούν δικαιοσύνη από αθέμιτες πρακτικές στον κλάδο. Τα μέτρα που περιγράφονται από τον γραμματέα μεταφορών, Grant Shapps, περιλαμβάνουν την εξέταση της δημιουργίας ενός δικαιότερου μοντέλου αποζημίωσης για τις περιπτώσεις που καθυστερούν οι εσωτερικές πτήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου.
Με βάση το τρέχον μοντέλο αποζημίωσης που χρησιμοποιείται από τους πελάτες των σιδηροδρόμων και των πορθμείων, αυτό θα οδηγήσει σε σημαντική μετατόπιση από το τρέχον μοντέλο «καθορισμένου ποσοστού», δήλωσε η κυβέρνηση. Αντίθετα, οι επιβάτες θα μπορούν να διεκδικούν αποζημίωση βάσει της διάρκειας της καθυστέρησης της πτήσης και σε σχέση με το κόστος του ταξιδιού αντί να πρέπει να πληρούν ένα συγκεκριμένο όριο – το οποίο επί του παρόντος είναι μια καθυστέρηση τριών ωρών.
Η κυβέρνηση εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να επιβάλει σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ADR), το οποίο θα δώσει στους καταναλωτές μια διαδρομή για την κλιμάκωση ορισμένων καταγγελιών που δεν μπορούν να διευθετηθούν μεταξύ καταναλωτή και αεροπορικής εταιρείας χωρίς να χρειάζεται να προσφύγουν στα δικαστήρια. Στην τρέχουσα ρύθμιση, υπάρχουν δύο πάροχοι ADR στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να συμμετάσχουν εθελοντικά.
Σύμφωνα με τις νέες προτάσεις, όλες οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ενταχθούν στο πρόγραμμα, δίνοντας στους πελάτες πρόσβαση σε αυτό το δρομολόγιο διαφωνίας ανεξάρτητα από το με ποιον πετάνε. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει άτομα που δυσκολεύονται να λάβουν επιστροφές χρημάτων όταν το δικαιούνται. Οι προτάσεις στοχεύουν επίσης στην ενίσχυση των εξουσιών της ρυθμιστικής αρχής του ΗΒ για την περαιτέρω προστασία των συμφερόντων τόσο των καταναλωτών όσο και των αεροπορικών εταιρειών.
Ως ρυθμιστικός φορέας της αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) εργάζεται για να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές προστατεύονται και αντιμετωπίζονται δίκαια. Σύμφωνα με τις νέες προτάσεις, θα έχουν αυξημένες εξουσίες για την επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, για παράδειγμα, και θα είναι σε θέση να επιβάλλουν απευθείας πρόστιμα στις αεροπορικές εταιρείες για παραβάσεις, όπου χρειάζεται.
Ο Shapps είπε: «Οι άνθρωποι αξίζουν μια υπηρεσία που δίνει προτεραιότητα στους επιβάτες όταν τα πράγματα πάνε στραβά, γι’ αυτό σήμερα έχω παρουσιάσει προτάσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της προστασίας και των δικαιωμάτων των καταναλωτών των αεροπορικών εταιρειών. Αξιοποιούμε στο έπακρο το μέρισμά μας για το Brexit με τις νέες μας ελευθερίες εκτός ΕΕ και αυτή η αναθεώρηση θα συμβάλει στη δημιουργία ενός αξιόπιστου, αξιόπιστου τομέα».
Τα σχέδια διαβουλεύονται επίσης σχετικά με την επιβολή υποχρέωσης στις αεροπορικές εταιρείες να παρέχουν στους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και στα άτομα με μειωμένη κινητικότητα το πλήρες ποσό της αποζημίωσης για οποιαδήποτε ζημιά προκληθεί στο αναπηρικό αμαξίδιο ή στο σκούτερ κινητικότητας κατά τη διάρκεια πτήσης εσωτερικού στο Ηνωμένο Βασίλειο. Προς το παρόν, οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι υποχρεωμένες να καλύπτουν το κόστος των επισκευών, ακόμη και αν η συσκευή έχει υποστεί ζημιά κατά τη φροντίδα τους.
Ο Richard Moriarty, διευθύνων σύμβουλος της CAA του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: «Χαιρετίζουμε τη δράση της κυβέρνησης για τη βελτίωση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών. Αυτή η διαβούλευση είναι μια σαφής ένδειξη της ανάγκης να ενισχύσουμε τις εξουσίες επιβολής μας και να μας ευθυγραμμίσουμε με άλλες ρυθμιστικές αρχές».