Στροφή στην αναζήτηση εμπειριών και κοινωνικής ζωής καταγράφεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες μετά την πανδημία δείχνουν εντυπωσιακή αύξηση στις δαπάνες για ταξίδια, διακοπές και ψυχαγωγία.

Σύμφωνα με νέα ανάλυση της Nationwide, πέντε χρόνια μετά το πρώτο lockdown του Covid-19, οι Βρετανοί έχουν αυξήσει κατακόρυφα τις δαπάνες τους για όλα όσα σχετίζονται με την έξοδο από το σπίτι. Η πιο θεαματική αύξηση καταγράφεται στις διακοπές, με τις δαπάνες να έχουν εκτοξευτεί κατά 520%, από λιγότερα από 70 εκατ. λίρες το 2021, σε πάνω από 431 εκατ. λίρες σήμερα.

Παρόμοια άνοδος καταγράφεται και στις δαπάνες για γενικότερα ταξίδια, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 436%, αγγίζοντας τα 133 εκατ. λίρες, έναντι μόλις 25 εκατ. το 2021.

Οι κατηγορίες «ψυχαγωγία και αναψυχή» και «φαγητό και ποτό εκτός σπιτιού» ακολούθησαν με αυξήσεις 246% και 229% αντίστοιχα, καταδεικνύοντας τη σαφή προτίμηση των Βρετανών σε εμπειρίες αντί για καταναλωτικά αγαθά.

Αντιθέτως, κάμψη κατέγραψαν οι δαπάνες σε πιο «σπιτικές» δραστηριότητες, όπως DIY (Do It Yourself), καταστήματα με είδη γενικού εμπορίου και πλατφόρμες γνωριμιών.

Η Nationwide, που βασίζει τα στοιχεία της σε συναλλαγές με κάρτες χρεωστικές και πιστωτικές των μελών της, σημειώνει ότι το κοινό πλέον «επενδύει» στη ζωή έξω από το σπίτι. Όπως δήλωσε ο Mark Nalder, διευθυντής στρατηγικής πληρωμών της Nationwide:

«Το 2021, η πανδημία είχε περιορίσει τις επιλογές και τις προτεραιότητες των ανθρώπων. Σήμερα, πέντε χρόνια μετά, βλέπουμε ξεκάθαρα μια στροφή: οι Βρετανοί επιλέγουν να ζήσουν στο έπακρο, επενδύοντας σε διακοπές, ταξίδια και κοινωνικές εμπειρίες.»

Τα δεδομένα αυτά επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη του τουριστικού τομέα και τη διάθεση των ταξιδιωτών να αναπληρώσουν τον «χαμένο χρόνο» της πανδημίας. Μια δυναμική που δημιουργεί προσδοκίες και για τον εισερχόμενο τουρισμό στην Ελλάδα, καθώς η ταξιδιωτική ζήτηση από το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει σε ανοδική πορεία.