του Χάρη Ντιγριντάκη

 

Σε χρηματοδοτικό «κενό αέρος» έπεσε η Air Mediterranean. Σύμφωνα με πληροφορίες του Tourismtoday η εταιρεία από χθες ακύρωσε όλες τις πτήσεις στα συστήματα κρατήσεων της, με αποτέλεσμα εκατοντάδες πελάτες να έχουν μείνει με τα εισιτήρια στα χέρια.

Yπογραμμίζεται ότι η Air Mediterranean διενεργούσε 20 πτήσεις περίπου εβδομαδιαίως και ήδη από την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησαν ακυρώσεις δρομολογίων (π.χ. για Τζέντα), ενώ οι επιβάτες μετεφέροντο μέσω άλλων εταιρειών.

Χθες ουκ ολίγοι τουριστικοί πράκτορες διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να προβούν σε κρατήσεις αφού ως δια μαγείας όλες οι πτήσεις έφυγαν από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές οι έχοντες εισιτήριο θα αποζημιωθούν από την εταιρεία η οποία προς ώρας δεν φαίνεται να βάζει «λουκέτο» έχοντας ως στόχο τη διενέργεια δρομολογίων τη θερινή περίοδο.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες τα μαύρα σύννεφα για την δυναμική έναρξη δρομολογίων της εταιρείας είχαν ξεκινήσει από την περασμένη εβδομάδα όπου υπήρξαν διαβεβαιώσεις προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ότι θα αποζημιώνονταν οι επιβάτες αν υπάρξει πρόβλημα με πιθανές διακοπές πτήσεων -μολονότι ο μέσος όρος πληρότητας των πτήσεων ήταν 50% κατά μ. ο.- δεδομένου ότι σημειώθηκε αναταραχή σε ορισμένους τουριστικούς πράκτορες, ενώ αρχικώς ετηρήθη σιγή ασυρμάτου.

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το Black Out στην Air Mediterranean οφείλεται σε έντονη διαμάχη που σημειώθηκε μεταξύ των βασικών μετόχων της εταιρείας : την οικογένεια Χάλακ και τον Καταριανό επενδυτή που ακύρωσε τη χρηματοδότηση του εγχειρήματος.

Το εν λόγω φλέγον ζήτημα, ορισμένα τεχνικά προβλήματα με τα αεροσκάφη (3 Boeing 737) που είχε προμηθευτεί η εταιρεία μέσω leasing αλλά και η ολιγωρία στην δημιουργία Brand αποτέλεσαν ενδεχομένως τα κύρια αίτια για την προσωρινή διακοπή των πτήσεων της εταιρείας η οποία κατά πάσαν πιθανότητα θα αναζητήσει νέο χρηματοδότη.

Πέραν του Τζόρτζ Χάλακ που ηγείται του σχήματος των λιβανέζικων κεφαλαίων, από κοινού συμμετέχει και ο σεΐχης Χαμάντ Αλ Θανί (της γνωστής οικογένειας), πιλότος και ιδρυτής της Qatar Airways.

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία «Μεσογειακές Αερογραμμές» με διακριτικό τίτλο «Air Mediterranean» ιδρύθηκε, το Σεπτέμβριο του 2015.

Η ελληνική αγορά δεν είναι άγνωστη στους ιδρυτές της νέας εταιρείας αφού δραστηριοποιούνται σε αυτήν μέσω της εταιρείας VIP πτήσεων GainJet Aviation.

Η τελευταία εδρεύει επίσης στην Αθήνα, πραγματοποιεί πτήσεις στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή ενώ ελέγχει τη θυγατρική της αεροπορική εταιρεία GainJet Ireland η οποία εδρεύει στο Sannon της Ιρλανδίας.