«Δεν θα γίνει κάποια μεγάλη γιορτή. Απλά θα ανοίξουμε», δήλωσε ο διευθυντής του νέου αεροδρομίου στο Βερολίνο μετά από συννενόηση με Εποπτικό Συμβούλιο του αερολιμένα.

«Εμείς, οι Γερμανοί μηχανικοί, ντρεπόμαστε», δήλωσε συγκεκριμένα ο Ένγκελμπερτ Λούτκε-Ντάλντρουπ σε συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι οι καθυστερήσεις έκαναν το Βερολίνο και τη Γερμανία «περίγελο». Επίσης, χαρακτήρισε «απαράδεκτο» και το κόστος κατασκευής του που εκτοξεύθηκε στα 6 δισεκ. ευρώ, από τα 2,7 δισεκ. που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός.

Οι εργασίες κατασκευής για το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου ξεκίνησαν το 2006, ενώ, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό έπρεπε να ανοίξει το 2011.

Ωστόσο, λόγω κατασκευαστικών και τεχνικών προβλημάτων, σημειώθηκαν απανωτές καθυστερήσεις και η αρχική ημερομηνία παράδοσης αναβλήθηκε κατ’ επανάληψη.

Η Easyjet και η Lufthansa θα πραγματοποιήσουν, σχεδόν ταυτόχρονα, τις πρώτες προσγειώσεις στο νέο αεροδρόμιο, στις 31 Οκτωβρίου.

Λόγω της πανδημίας του κορωναϊού, ο Λούτκε-Ντάλντρουπ δήλωσε ότι τα αεροδρόμια του Βερολίνου θα χρειαστούν κρατική στήριξη ύψους περίπου 260 εκατ. ευρώ, αφού για το 2020 αναμένονται μόνο10 εκατ. επιβάτες, συγκριτικά με τους περσινούς 36 εκατ. επιβάτες.

Το Βερολίνο θα πραγματοποιήσει εκδήλωση για τον τερματισμό λειτουργίας του αεροδρομίου Τέγκελ στις 8 Νοεμβρίου, δήλωσε ο Λούτκε-Ντάλντρουπ, αφού όπως δήλωσε θεωρείται σύμβολο ελευθερίας και ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας.

Σημειώνεται ότι οι γαλλικές δυνάμεις κατοχής κατασκεύασαν το αεροδρόμιο Τέγκελ το 1948, κατά τη διάρκεια της λεγόμενης αερογέφυρας του Βερολίνου, όταν οι δυτικοί σύμμαχοι μετέφεραν προμήθειες στο Δυτικό Βερολίνο, αφού, οι σοβιετικές δυνάμεις είχαν αποκόψει τις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Η εμπορική του λειτουργία ξεκίνησε το 1960.