Με μικρή άνοδο στην πληρότητα των ξενοδοχείων έκλεισε η σεζόν για τον τουρισμό της Γαλλίας τη χρονιά που μας πέρασε, ενώ η θετική τάση αναμένεται να συνεχιστεί καθ ‘όλο το 2017, υπό την προϋπόθεση ότι οι πιο εύπορες ξένοι τουρίστες θα επανέλθουν στη χώρα.
Ειδικότερα, ενώ το 2016 ήταν η χειρότερη χρονιά για τα ξενοδοχεία της Γαλλίας από το 2009, οι τέσσερις τελευταίοι μήνες έκλεισαν με αύξηση 0,5% στην πληρότητα, σύμφωνα με τη μελέτη MKG, γεγονός το οποίο αποτελεί καλή είδηση για τη γαλλική τουριστική βιομηχανία.
Η βελτίωση είναι μέτρια μόνο, δεδομένου ότι βασίζεται στα αποτελέσματα του 2015, τα οποία αντανακλούν την τρομοκρατική επίθεση της 13 Νοέμβρη. Ωστόσο, η αναστροφή της πτωτικής τάσης αναμένεται να συνεχιστεί το 2017, ιδίως για τα παριζιάνικα ξενοδοχεία και θα βασίζεται κυρίως στους ξένους επισκέπτες. Επιπλέον, ο εγχώριος τουρισμός παρέμεινε σταθερός το 2016 σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με τον ATOUT Γαλλίας, η μείωση του αριθμού των ξένων επισκεπτών θα πρέπει τελικά να έφθασε το -5% και το -7% το 2016. Συνολικά δεν έπρεπε να έπεσε κάτω από τα 80 εκατομμύρια σε σύγκριση με τα 85 εκατομμύρια το 2015. Παράλληλα, ο στόχος της κυβέρνησης να υποδεχτεί 100 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες το 2020 δεν φαίνεται, στις αρχές του 2017, να είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας.
Η γαλλική τουριστική βιομηχανία αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό. Παράγει μόλις πάνω από το 7% του ΑΕΠ. Επίσης η βιομηχανία παρέχει θέσεις εργασίας για 2 εκατομμύρια ανθρώπους και έχει την ικανότητα να δημιουργήσει πολλές ακόμα.
Μεταξύ των επισκεπτών που ήρθαν σε χαμηλότερα νούμερα ήταν ιδιαίτερα οι Αμερικανοί και οι Ασιάτες που είναι πολύ ευαίσθητοι στα ζητήματα ασφάλειας. Η δήλωση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, δεν βοηθά την αντίληψη της απειλής της τρομοκρατίας μεταξύ των δυνητικών τουριστών. Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης παρατάθηκε μέχρι τον Ιούλιο.
Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο, διοργανώνεται μια τουριστική αγορά για τους ξένους τουριστικούς πράκτορες υπό τον τίτλο Rendez-vous en France. Σχεδόν 1.000 τουριστικοί πράκτορες αναμένεται να παρακολουθήσουν, γεγονός το οποίο είναι καλή είδηση σε μια εποχή που οι διάφορες εκστρατείες μάρκετινγκ έχουν ξεκινήσει για την προώθηση του Παρισιού και την περιοχή Προβηγκία-Άλπεις-Κυανή Ακτή. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η ταξιδιωτική αγορά θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω η γαλλική τουρισμού. Αρκετές εξειδικευμένες βιομηχανίες πρόκειται να αναπτυχθούν περισσότερο φέτος, συμπεριλαμβανομένων των ποταμών του τουρισμού και του πράσινου τουρισμού.