Η Deutsche Bahn(DB) και η SBB επεκτείνουν περαιτέρω τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες  μεταξύ Γερμανίας και Ελβετίας, με το βλέμμα στραμμένο στην ανάπτυξη και των διεθνών υπηρεσιών.

Στους άμεσους στόχους των εταιρειών είναι η άμεση ολοκλήρωσης της απευθείας σύνδεσης  Αμβούργου – Ticino και Γερμανίας – Valais. Με τον προβλεπόμενο χρόνο κάλυψης των αποστάσεων να μειωθεί επίσης περαιτέρω.

Η ζήτηση για διεθνείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες μεταξύ Γερμανίας και Ελβετίας αυξήθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Μόνο για τη διέλευση των συνόρων, ο αριθμός των επιβατών έχει αυξηθεί περισσότερο από 25% τα τελευταία πέντε χρόνια.

Δεδομένης της αυξανόμενης ευαισθησίας για την προστασία του κλίματος, η αύξηση των σιδηροδρομικών ταξιδιών, είναι μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί.

Παρά τις τρέχουσες μάλιστα προκλήσεις που παρουσιάζει η πανδημία του COVID-19, οι δύο σιδηροδρομικές εταιρείες DB και SBB πιστεύουν ακράδαντα ότι υπάρχει τεράστιο δυναμικό ανάπτυξης στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες μεταξύ Γερμανίας και Ελβετίας μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της συνεργασίας με ορίζοντα το 2026

  • Ο αριθμός των δρομολογίων μεταξύ Ελβετίας και Γερμανίας θα αυξηθεί από 26 που εκτελούνται, προς το παρόν, σε 35 συνδέσεις την ημέρα.
  • Δύο νέα ημερήσια δρομολόγια Αμβούργο – Λουγκάνο θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες στον άξονα Βορρά-Νότου, μέσω της διαδρομής Gotthard. Στο μέλλον θα μπορούσαν να προστεθούν περαιτέρω απευθείας συνδέσεις και Γερμανίας -Μιλάνου.
  • Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει επίσης την εκτέλεση νέων άμεσων συνδέσεων από τη Γερμανία μέσω της Βέρνης στο Valais .
  • Η ανάπτυξη της γραμμής Ντόρτμουντ-Κολωνία καθιστά δυνατή την παροχή νέων άμεσων δρομολογίων από τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, το πιο πυκνοκατοικημένο ομοσπονδιακό κράτος της Γερμανίας, στην Ελβετία.
  • Η μισή ώρα διαδρομής Ζυρίχη προς Chur,  θα επιτρέψει την παροχή επιπλέον απευθείας συνδέσεων από τη Γερμανία προς το Chur.
  • Ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ Φρανκφούρτης και Ζυρίχης θα μειωθεί κατά 20 λεπτά, διαρκώντας πλέον 3 ώρες και 40 λεπτά.

Ο Vincent Ducrot, Διευθύνων Σύμβουλος της SBB, υπογραμμίζει την ισχυρή δέσμευση της SBB για σημαντική βελτίωση των διεθνών επιβατικών υπηρεσιών.

«Θέλουμε να κάνουμε τα σιδηροδρομικά ταξίδια στην Ευρώπη ευκολότερα για τους πελάτες μας. Ο σιδηρόδρομος προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά τον χρόνο και την άνεση του ταξιδιού. Κι έχει αποκτήσει περαιτέρω ώθηση από τη συζήτηση για το κλίμα.

Γι αυτό επικεντρωνόμαστε στην περαιτέρω ανάπτυξη διεθνών υπηρεσιών. Είναι σημαντικό να εξεταστεί η βιώσιμη και αποτελεσματική κινητικότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων το 2021

Ο Richard Lutz, Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Bahn, δήλωσε: «Το 2021 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων. Αυτό το αποδεικνύουν έργα, όπως η αναβίωση του Trans Europ Express για διασυνοριακές υπηρεσίες και η ανάπτυξη της συνεργασίας μας με την SBB. Αυτές είναι υπέροχες ενδείξεις ότι τα σιδηροδρομικά ταξίδια αυξάνονται σε ολόκληρη την ήπειρο και, πρωτίστως, ότι οι άνθρωποι και η οικονομική δραστηριότητα στην Ευρώπη επιστρέφουν στον σιδηρόδρομο».

 

Επέκταση συνεργασίας “πολλών ταχυτήτων”

Η DB και η SBB συνεργάζονται στενά για διασυνοριακές υπεραστικές υπηρεσίες μεταξύ Γερμανίας και Ελβετίας για πολλά χρόνια.

Οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να αυξάνουν τις υπηρεσίες, μαζί, τα επόμενα χρόνια.

  • Με την έναρξη του νέου χρονοδιαγράμματος τον Δεκέμβριο, ο αριθμός των δρομολογίων προς το Μόναχο θα αυξηθεί από 6 σε 12 την ημέρα.
  • Ο τρέχων χρόνος ταξιδιού από τη Ζυρίχη στο Μόναχο θα μειωθεί κατά 40 λεπτά έως 4 ώρες, σε μια αρχική φάση επέκτασης.
  • Σε μια επόμενη φάση επέκτασης, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί κατά 30 λεπτά ακόμη και 3 ώρες και 30 λεπτά.