Σύνταξη: tourismtoday.gr

Σε ιστορικό χαμηλό βυθίζεται το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία, μετά από μια σύντομη άνοδο τον προηγούμενο μήνα.

Όπως αποκαλύπτει έρευνα της GfK, το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία συνεχίζει την πτωτική του πορεία τον Ιούνιο.
Οι προσδοκίες για το εισόδημα μαζί με την τάση για αγορές έχουν υποστεί απώλειες.

Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Climate Study που διενεργήθηκε από τις 2 έως τις 13 Ιουνίου, τιμή χαμηλότερη από την τρέχουσα δεν έχει μετρηθεί στη Γερμανία από το 1991.

Η GfK προβλέπει -27,4 μονάδες στο καταναλωτικό κλίμα για τον Ιούλιο, μειωμένο κατά 1,2 μονάδες από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους (αναθεωρημένο από -26,2 μονάδες).

«Ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία καθώς και οι διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού προκαλούν την έκρηξη των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων, με αποτέλεσμα το καταναλωτικό κλίμα να είναι πιο ζοφερό από ποτέ, εξηγεί ο Rolf Bürkl, ειδικός καταναλωτών της GfK.

Πάνω από όλα, η αύξηση του κόστους διαβίωσης επί του παρόντος σχεδόν 8% επιβαρύνει πολύ το καταναλωτικό συναίσθημα και το στέλνει σε πτωτική πορεία».

Εκτός από τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, ο βασικός παράγοντας για μια διαρκή ανάκαμψη του καταναλωτικού κλίματος είναι η μείωση των υψηλών ποσοστών πληθωρισμού.

Πρώτα και κύρια η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, σύμφωνα με την έρευνα πρέπει να παράσχει στήριξη με τη μορφή κατάλληλης νομισματικής πολιτικής.

Παράλληλα, όλα τα μέτρα που εφαρμόζονται πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά για να αποτραπεί μια υπερβολικά περιοριστική νομισματική πολιτική που θα βυθίσει την ήδη προβληματική γερμανική οικονομία σε ύφεση.

Οι προσδοκίες για το εισόδημα πέφτουν σε χαμηλό 20 ετών

Οι προσδοκίες εισοδήματος συνεχίζουν την ταχεία κάθοδο τους τον Ιούνιο. Ως εκ τούτου, η αύξηση που μετρήθηκε τον προηγούμενο μήνα αποδείχθηκε απλώς μια σύντομη ανάπαυλα.

  • Ο δείκτης έχει υποχωρήσει 9,8 μονάδες στις -33,5 μονάδες. Αυτή είναι η χαμηλότερη τιμή εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
  • Η μέτρηση τον Δεκέμβριο του 2002 ήταν -35,5 μονάδες. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το εισοδηματικό κλίμα παρουσιάζει πτώση σχεδόν 68 μονάδων.
  • Οι ρυθμοί πληθωρισμού σχεδόν 8% δεν ρίχνουν μόνο σκιά στο καταναλωτικό συναίσθημα, αλλά μειώνουν επίσης την αγοραστική δύναμη των ιδιωτικών νοικοκυριών.

Πώς επηρεάζει τα ταξίδια η πτώση στο καταναλωτικό κλίμα

Και τι σημαίνει αυτό για τα ταξιδιωτικά γραφεία και τους τουριστικούς πράκτορες;
Οι κρατήσεις εξακολουθούν να είναι ισχυρές μετά από δύο χρόνια πανδημίας, αλλά οι προοπτικές είναι κάθε άλλο παρά ρόδινες.

Τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν κατά τις φάσεις του lockdown τα τελευταία δύο χρόνια πιθανότατα δεν θα χρησιμοποιηθούν για αγορές στον επιθυμητό βαθμό, σύμφωνα με την GfK. Ως αποτέλεσμα, η εγχώρια οικονομία θα υποφέρει τους επόμενους μήνες.