Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι μέσες αεροπορικές τιμές για επαγγελματικά ταξίδια εκτοξεύονται στα ύψη, σύμφωνα με τη Skytra, θυγατρική εταιρεία της Airbus.
Οι ενδοευρωπαϊκοί ναύλοι business class που έχουν κρατηθεί μέχρι σήμερα για τον Ιούλιο-Σεπτέμβριο 2022 είναι 33% υψηλότεροι από την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Αυτή είναι μια σημαντική στροφή από τον Απρίλιο-Ιούνιο του 2022, όταν οι ναύλοι ήταν 1% χαμηλότεροι από το ίδιο τρίμηνο πριν από τρία χρόνια.
Παρόμοια είναι και η εικόνα για την υπερατλαντική business class. Οι ναύλοι έναντι του 2019 μειώθηκαν κατά 15% το δεύτερο τρίμηνο, αλλά έχουν εκτοξευθεί στο 16% υψηλότερα για το τρίτο τρίμηνο.
Η Aurélie Duprez, ιδρυτικός συνεργάτης της Areka Consulting, επιβεβαιώνει ότι οι εταιρικοί αγοραστές θα πρέπει να περιμένουν μια δύσκολη πορεία.
«Λέμε στους πελάτες μας ότι μπορούν να περιμένουν ότι η μέση τιμή του εισιτηρίου τους θα αυξηθεί κατά 20%-30% φέτος», λέει.
Ωστόσο, η Ευρώπη-Ασία παραμένει σε ύφεση, κυρίως λόγω της βραδύτητας της Κίνας να ανοίξει ξανά.
Οι ναύλοι ήταν 7% χαμηλότεροι σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο και επί του παρόντος είναι 15% χαμηλότεροι το τρίτο τρίμηνο.
Πολλοί παράγοντες ευθυγραμμίζονται για να αυξήσουν τη μέση τιμή που καταβάλλεται.
Ο πιο προφανής λόγος είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν τις τιμές για καύσιμα και άλλα κόστη.
Η αύξηση της τιμής -μέσω ανόδου των προσαυξήσεων αντί των βασικών ναύλων- είναι ιδιαίτερα επιζήμια για τους εταιρικούς πελάτες, επειδή οι αεροπορικές εταιρείες δεν εφαρμόζουν εκπτώσεις κατόπιν διαπραγμάτευσης στο ποσοστό που παρουσιάζεται ως προσαύξηση.
Ενώ οι αυξήσεις των καυσίμων βλάπτουν αναμφίβολα πολλές αεροπορικές εταιρείες, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) αναφέρει ότι είναι αδύνατο να κρίνουμε πότε είναι απαραίτητες οι αυξήσεις και πότε είναι ευκαιριακές.
«Οι τιμές των καυσίμων είναι απίστευτα υψηλές, αλλά ορισμένες αεροπορικές εταιρείες είναι αντισταθμισμένες με την αγορά καυσίμων, επομένως βγάζουν καλά περιθώρια τώρα επειδή έχουν κλειδώσει σε χαμηλή τιμή, λέει η συνιδρυτής και διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ της Skytra, Elise Weber.
Δεδομένου ότι η ζήτηση είναι τόσο υψηλή, μπορούν να χρεώσουν περισσότερα».
Ο Richard Johnson, ανώτερος διευθυντής της εταιρείας συμβούλων της εταιρείας διαχείρισης ταξιδιών CWT’s Solutions Group, υπογραμμίζει ότι η βιώσιμη δράση μπορεί να ωθήσει τη μέση τιμή του εισιτηρίου.
«Η αναγνώριση ότι πληρώνουμε λίγο παραπάνω για να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους αρχίζει να ενσωματώνεται», είπε.