Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η εναέρια κυκλοφορία στη Γερμανία συνέχισε να ανακάμπτει το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας Γερμανίας (ADV), ο κλάδος απέχει ακόμη πολύ από το επίπεδο πριν από την κρίση.

Οι απεργίες, το αυξανόμενο κόστος τοποθεσίας και οι συνεχείς διεθνείς κρίσεις οδήγησαν σε επιβράδυνση της ανάπτυξης της κυκλοφορίας στα γερμανικά αεροδρόμια, σύμφωνα με τoν ADV.

Με κάτι λιγότερο από 35 εκατομμύρια αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα αεροδρόμια στη Γερμανία σημείωσαν αύξηση 58,8% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι 31,2% χαμηλότερα από το επίπεδο πριν από την κρίση το 2019 όσον αφορά τους ταξιδιώτες.

«Είναι ανάπτυξη με το χειρόφρενο ανοιχτό. Οι πολυάριθμες ακυρώσεις πτήσεων που σχετίζονται με την απεργία τους τελευταίους μήνες έχουν περιορίσει την ανάπτυξη του όγκου της εναέριας κυκλοφορίας», σχολιάζει ο Ralph Beisel, διευθύνων σύμβουλος του ADV.

Ευτυχώς, η ανάπτυξη επιταχύνθηκε ξανά με την έναρξη των πασχαλινών ταξιδιών στις αρχές Απριλίου.

Όλο και λιγότερο ελκυστικά τα Γερμανικά αεροδρόμια

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ADV ανησυχεί για το αυξανόμενο κόστος τοποθεσίας που προκαλείται από τους κανονισμούς.
Σύμφωνα με τον ADV, αυτά τα κόστη αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του συνόλου.

Όπως υπογραμμίζει ο Ralph Beisel «η Γερμανία ως τοποθεσία αεροδρομίου γίνεται ολοένα και πιο μη ελκυστική για τις αεροπορικές εταιρείες στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέα δρομολόγια.

Το κόστος τοποθεσίας λόγω κρατικών χρεώσεων, τελών και φόρων είναι επίσης σημαντικός παράγοντας στην απόφαση να ξεκινήσει ένα νέο δρομολόγιο σε ένα αεροδρόμιο.

Ως αποτέλεσμα, η Γερμανία χάνει τη συνδεσιμότητα εις βάρος των επιχειρηματιών και των ιδιωτών ταξιδιωτών. Αυτή η τάση πρέπει να σταματήσει».

Από τα 34,9 εκατομμύρια επιβάτες που καταμετρήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου, 4,7 εκατομμύρια ήταν σε δρομολόγια εσωτερικού 71,7% περισσότεροι από το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.
Ωστόσο, τα στοιχεία εδώ εξακολουθούν να είναι σχεδόν 57% χαμηλότερα από ό,τι το 2019.

Η ευρωπαϊκή κίνηση παραμένει στα 22,2 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται (αύξηση 50,2% σε σχέση με το 2022, μείωση 26,2% σε σχέση με το 2019).

Η διηπειρωτική κίνηση εξακολουθούσε να έχει καλύτερες επιδόσεις καθώς διακινούνταν 7,8 εκατομμύρια επιβάτες, αύξηση 80,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το χάσμα σε σχέση με το προ κρίσης έτος 2018 είναι μόλις 18,7%.