Τα βασικά ευρήματα από την έκθεση 2020 της SITA Air Transport IT Insights δείχνουν ότι η πανδημία COVID-19 επικεντρώθηκε εκ νέου στις προτεραιότητες δαπανών πληροφορικής για τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια το 2020 καθώς τα έσοδα έπεσαν και η βιομηχανία αντιμετώπισε νέες απαιτήσεις υγείας και λειτουργίας.

Υπήρχε επίσης έντονη εστίαση σε εικονικές και απομακρυσμένες υπηρεσίες πληροφορικής που επέτρεπαν στους εργαζομένους να εργάζονται από το σπίτι ενώ αυξάνουν την επικοινωνία με τους επιβάτες. Οι υπηρεσίες Cybersecurity και cloud – που βοήθησαν στην αυτοματοποίηση των λειτουργιών και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας – ήταν βασικές.

Το 2020, τα στοιχεία της SITA έδειξαν ότι ο όγκος των πτήσεων μειώθηκε κατά 44% από έτος σε έτος λόγω της πανδημίας. Ως αποτέλεσμα αυτού του αντίκτυπου στη ζήτηση, η IATA προέβλεπε την απώλεια ολόκληρου του έτους της αεροπορικής βιομηχανίας στα 118 δισεκατομμύρια δολάρια .

Τα δεδομένα και ο αυτοματισμός είναι απαραίτητα

Η αυτοματοποιημένη διαδικασία check-in είναι τώρα η κύρια προτεραιότητα για τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες να βοηθήσουν στην προστασία των επιβατών και του προσωπικού, να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών και να βελτιώσουν την απόδοση.

Η βιομετρική τεχνολογία είναι το επίκεντρο της επένδυσης με το 64% των αεροδρομίων να στοχεύουν στην ανάπτυξη θυρών αυτοεπιβίβασης με χρήση βιομετρικών στοιχείων και τεκμηρίωσης ταυτότητας έως το 2023, τρεις φορές περισσότερες από το 2020. Οι αεροπορικές εταιρείες σκοπεύουν να διπλασιάσουν τις επενδύσεις για αυτοεπιβίβαση χρησιμοποιώντας βιομετρικά και τεκμηρίωση ταυτότητας έως το 2023 (82%).

Ομοίως, οι αεροπορικές εταιρείες δίνουν προτεραιότητα σε μια εντελώς άψογη διαδικασία check-in , και οι περισσότερες επιθυμούν επιλογές πληρωμής χωρίς κινητά για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες .

Όλες οι βασικές υπηρεσίες πελατών θα γίνουν ανέπαφες από την κράτηση έως την άφιξη, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης πρόσβασης στο σαλόνι και της καθυστέρησης αναφοράς αποσκευών μέσω κινητού.

Οι αεροπορικές εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας για υπηρεσίες επιβατών αποτελούν προτεραιότητα με σχεδόν όλες (97%) των αεροπορικών εταιρειών να διαθέτουν σημαντικά προγράμματα έως το 2023. Μέχρι το 2023, η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών σκοπεύουν να στείλουν στους επιβάτες ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο στις κινητές τους συσκευές σχετικά με τις τσάντες τους και πληροφορίες παρακολούθησης αποσκευών σε πραγματικό χρόνο για το προσωπικό.

Εικονικές υπηρεσίες πληροφορικής

Ως απάντηση στην πανδημία, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια επενδύουν περισσότερο σε εικονικές και απομακρυσμένες υπηρεσίες πληροφορικής εσωτερικού χώρου, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να εργάζονται με πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο, ενώ επιταχύνουν την επικοινωνία με τους επιβάτες.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών θα συνεχίσουν να επενδύουν σε ανταλλαγή δεδομένων, υπηρεσίες cloud, ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και επιχειρηματική ευφυΐα για να επιταχύνουν τις ψηφιακές διαδικασίες τους. Αυτό περιλαμβάνει την αύξηση των υπηρεσιών σε εφαρμογές για κινητά επιβατών και τη διασφάλιση της πρόσβασης των υπηρεσιών προσωπικού μέσω κινητού ή tablet.