Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδια για μείωση του αριθμού των πτήσεων στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ως μέρος μιας πολιτικής που αποσκοπεί στη μείωση του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Το σχέδιο προβλέπει περιορισμό του ολλανδικού αεροδρομίου σε 440.000 πτήσεις ετησίως, μείωση 20% σε σχέση με προηγούμενες προβλέψεις για 540.000 πτήσεις από το Schiphol.
Η κίνηση αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Νοέμβριο του 2023.

Το αεροδρόμιο είπε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης θα δημιουργήσει «μεγάλη αβεβαιότητα», με την KLM να προσθέτει ότι η κίνηση θα έχει «δραματικές συνέπειες» για την αεροπορική εταιρεία και για την «προσβασιμότητα της Ολλανδίας».

Ο Mark Harbers, υπουργός Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων, χαρακτήρισε «δύσκολα τα νέα για τον τομέα των αερομεταφορών, ο οποίος εξακολουθεί να ανακάμπτει από τον τεράστιο αντίκτυπο της πανδημίας Covid-19.

Το γνωρίζω πολύ καλά αυτό. Τώρα θα εμπλουτίσουμε τις λεπτομέρειες της απόφασης μας για το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, μαζί με τους κατοίκους της περιοχής και τους φορείς της αεροπορίας».

Το Schiphol είπε ότι ήθελε να συνεργαστεί με την κυβέρνηση και τις αεροπορικές εταιρείες για μια «καλά μελετημένη προσέγγιση» για τη μείωση του θορύβου και της ρύπανσης.

Το αεροδρόμιο πρόσθεσε σε ανακοίνωση του ότι «τα σχέδια του υπουργικού συμβουλίου όπως παρουσιάζονται τώρα οδηγούν σε μεγάλη αβεβαιότητα και πολλά παραμένουν ασαφή.

Βλέπουμε ότι αναλαμβάνονται μεγάλοι κίνδυνοι όσον αφορά την ποιότητα του δικτύου.

Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος ότι η επιστροφή στο παλιό σύστημα θορύβου θα σήμαινε μια αλλαγή στην όχληση που δεν θα είναι επωφελής για τις γύρω κοινότητες».

Η KLM είπε ότι η κίνηση για μείωση των πτήσεων «δεν θα επιτύχει τα επιθυμητά οφέλη για το κλίμα και την ποιότητα ζωής μας».

Η αεροπορική εταιρεία πρόσθεσε στη δήλωσή πως «η απόφαση έρχεται σε αντίθεση με τη συμφωνία συνασπισμού της κυβέρνησης με τρεις διαφορετικούς τρόπους.
Δεν συνάδει με την επιθυμία να διατηρήσουμε μια ισχυρή λειτουργία κόμβου για την εθνική μας οικονομία, δεν υποστηρίζει σταθερές και προβλέψιμες εθνικές επιχειρήσεις και αποτυγχάνει να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και το κλίμα μας».

Ο οργανισμός αεροδρομίων ACI Europe αντέδρασε με απογοήτευση στην απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης και χαρακτήρισε την τρέχουσα αεροπορική συνδεσιμότητα του Schiphol «ένα τεράστιο όφελος για την Ολλανδία σε διάφορα επίπεδα».

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, πρόσθεσε ότι «με πολλούς τρόπους, το Schiphol είναι αυτό που κάνει την Ολλανδία μεγαλύτερη από ό,τι είναι.

Από αυτή την άποψη, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει σημαντικά τη χωρητικότητα του αεροδρομίου θα κάνει την Ολλανδία μικρότερη.»

Από την πλευρά του ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA, υπογράμμισε πως «αυτή η ξαφνική απόφαση είναι ένα συγκλονιστικό πλήγμα για την αεροπορία, τις θέσεις εργασίας και την οικονομία της Ολλανδίας.

Βλέπουμε έναν περιορισμό της αεροπορικής συνδεσιμότητας που αναπτύσσεται σταθερά εδώ και 100 χρόνια και υποστηρίζει μεγάλα τμήματα της ολλανδικής οικονομίας και τις φιλοδοξίες εκατομμυρίων Ολλανδών ταξιδιωτών».