
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Την αυξανόμενη δυσπιστία για την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στα ταξίδια, αποκαλύπτει νέα μελέτη της Icelandair.
Οι τουρίστες -πάνω από τα τρία τέταρτα- εκφράζουν ανησυχίες για ψεύτικες ή δημιουργημένες από AI κριτικές.
- Το 78% ανησυχεί για την αυθεντικότητα των κριτικών όταν ερευνά ταξιδιωτικούς προορισμούς, υπηρεσίες και εμπειρίες.
- Το 33% αισθάνεται εξαπατημένο από ταξιδιωτικές λίστες λόγω επεξεργασμένων ή παραπλανητικών εικόνων.
Δυσπιστία για τις διαφημιστικές καταχωρήσεις
Με την τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ολοένα και πιο σημαντική στο διαφημιστικό τουριστικό υλικό, η μελέτη τονίζει τα «δυνητικά μειονεκτήματα της υπερβολικής βάσης σε διαδικτυακές πληροφορίες και εικόνες κατά την κράτηση ταξιδιών».
- Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες (60%), διστάζουν να εμπιστευτούν μια καταχώριση με εικόνες από AI και πολλοί ζητούν να επιστρέψουν σε αυθεντικές, γνήσιες φωτογραφίες.
- Μόνο 19% των ταξιδιωτών θα εξακολουθούσε να κάνει κράτηση για ταξίδια, υπηρεσίες, καταλύματα ή εμπειρίες αν γνώριζε ότι οι κύριες διαφημιστικές εικόνες ήταν δημιουργημένες από AI.
- Σχεδόν οι μισοί (48%) ανέφεραν ότι οι κριτικές που είναι «πολύ καλές για να είναι αληθινές» λειτουργούν ανασταλτικά στην κράτηση.
- Το 12% των Αμερικανών χρησιμοποιεί εργαλεία συνομιλίας AI για να βρει διαδρομές ή να πάρει ιδέες για ταξίδια.
- Το 16% τουριστών από τις ΗΠΑ πιστεύει ότι πρέπει να επιτρέπεται στους προορισμούς να χρησιμοποιούν AI για να ενισχύσουν το μάρκετινγκ τους, ενώ το 52% πιστεύει ότι δεν πρέπει να επιτρέπεται.
Υπό το φως των αποτελεσμάτων και σε μια εποχή που η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιακή χειραγώγηση γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες, η Icelandair υποστηρίζει αυθεντικές εμπειρίες που αναδεικνύουν την εκπληκτική ομορφιά και το πνεύμα της Ισλανδίας.
Ξεκίνησε μια διαφημιστική εκστρατεία, καλώντας τις εταιρείες AI να σταματήσουν να δημιουργούν παραπλανητικές εικόνες της χώρας και αντ’ αυτού να την προβάλουν με αληθινές φωτογραφίες.
Όπως υπογράμμισε ο Bogi Nils Bogason, διευθύνων σύμβουλος της Icelandair «πιστεύουμε ότι οι πραγματικές εμπειρίες, που καταγράφονται από φωτογράφους και ντόπιους, έχουν μεγαλύτερη απήχηση στους ταξιδιώτες και βοηθούν να δημιουργηθούν ακριβείς προσδοκίες, σε σύγκριση με κάτι που έχει δημιουργηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη».