Η φήμη τόσο της British Airways όσο και της Ryanair έπεσε κατακόρυφα εξαιτίας του κακού ιστορικού τους όσον αφορά τις επιστροφές χρημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της Which?.

Το δίδυμο κατέλαβε την τελευταία θέση στην ετήσια έρευνα της ομάδας καταναλωτών για τις αεροπορικές εταιρείες μικρών αποστάσεων, με τους δύο αερομεταφορείς να βαθμολογούνται με χαμηλό βαθμό για την κακή εξυπηρέτηση των επιβατών με διακοπείσες πτήσεις.

Αντίθετα, η Jet2 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα και κέρδισε το βραβείο Which Recommended Provider.

Το ρεκόρ της όσον αφορά την παροχή επιστροφών ήταν το καλύτερο – περισσότεροι από οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες (84%) ήταν ικανοποιημένοι. Όταν η πτήση τους ακυρώθηκε λόγω του Covid, οι περισσότεροι επιβάτες έλαβαν λύση σε δύο εβδομάδες .

Εννέα στους δέκα πελάτες της Jet2 δήλωσαν στο Which ότι τους επιστράφηκε το σύνολο των χρημάτων, αντί να τους επιβληθεί ένα κουπόνι.

Η πολιτική ευελιξίας του Covid ήταν μία από τις καλύτερες, επιτρέποντας στους πελάτες της να κάνουν αλλαγές χωρίς χρέωση για τις περισσότερες διαταραχές που σχετίζονται με την πανδημία, συμπεριλαμβανομένων των αποκλεισμών, των καραντίνας και της αλλαγής των συμβουλών του Foreign Office.

Ποια εταρεία διαχειρήστηκε καλύτερα τις ακυρώσεις

Σε ένα δεύτερο μέρος της έρευνας, η Which ρώτησε περισσότερους από 1.100 επιβάτες των οποίων οι πτήσεις διακόπηκαν, πόσο ικανοποιημένοι ήταν από τον τρόπο με τον οποίο η αεροπορική τους εταιρεία χειρίστηκε το ζήτημα.

Οι ενέργειες ορισμένων αεροπορικών εταιρειών – καθυστέρηση ή άρνηση επιστροφής χρημάτων για πτήσεις που ακυρώθηκαν ή τις οποίες οι επιβάτες δεν μπόρεσαν να πάρουν λόγω Covid – αποτυπώθηκαν στα αποτελέσματα.

Η Ryanair έλαβε συνολική βαθμολογία πελατών 55% και 47% στην κατηγορία ικανοποίησης από την επιστροφή χρημάτων, ενώ ένας στους πέντε πελάτες δήλωσε στην Which? ότι του πήρε περισσότερο από ένα μήνα για να λάβει επιστροφή χρημάτων.

Η low cost αεροπορική  βρίσκεται στις τρεις τελευταίες θέσεις της έρευνας αεροπορικών εταιρειών του Which? για περισσότερο από μια δεκαετία.

Με ποιά αεροπορική εταιρεία δεν θα πετουσαν ποτέ οι Βρετανοί

Στην ερώτηση “Υπάρχει μια αεροπορική εταιρεία με την οποία δεν θα πετούσατε ποτέ;”, τα τρία τέταρτα (74%) ανέφεραν τη Ryanair.

Η Ryanair δεν συγκέντρωσε καλύτερη βαθμολογία από δύο αστέρια σε όλα τα μέτρα της κύριας έρευνας ικανοποίησης πελατών – εκτός από την αξία για τα χρήματα, όπου συγκέντρωσε τρία αστέρια.

Η BA ήταν δεύτερη από το τέλος με βαθμολογία πελατών 63% – ακριβώς πίσω από την Tui Airways, αλλά με πολύ χαμηλότερη βαθμολογία ικανοποίησης από την επιστροφή χρημάτων.

Οι επιβάτες ανέφεραν ότι περνούσαν ώρες στην αναμονή για να τους κλείσουν το τηλέφωνο ή να τους περάσουν ατελείωτα μεταξύ διαφορετικών τμημάτων.

Ωστόσο, οι καμπίνες της BA κατατάχθηκαν ως οι πιο καθαρές μαζί με την KLM και την Jet2.

Η EasyJet πέτυχε συνολική βαθμολογία πελατών 70% και 65% ικανοποίηση από την επιστροφή χρημάτων. Η KLM ήρθε δεύτερη μετά την Jet2 με βαθμολογία πελατών 75%.