Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο COVID-19 είχε σοβαρό αντίκτυπο στα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTAs), σύμφωνα με την GlobalData. Οι απώλειες τους ήταν στο 60,4% από έτος σε έτος, το 2020.

Όπως αποκαλύπτει η GlobalData η κατάσταση ενισχύει τις υπάρχουσες ανησυχίες των OTA σχετικά με την αυξανόμενη παρουσία της Google στην αγορά.
Ο έλεγχος του τεχνολογικού γίγαντα θα μπορούσε να επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα. Και ως εκ τούτου, τις επιλογές των καταναλωτών.

«Η αυξανόμενη παρουσία της Google στα διαδικτυακά ταξίδια θα είναι δυσοίωνη για τους OTA που δεν έχουν άλλη επιλογή από το να βασίζονται στη μηχανή αναζήτησης για την επισκεψιμότητα στον ιστό, σχολιάζει ο Ralph Hollister, Αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData.

Οι ρυθμιστικές αρχές αρχίζουν να ελέγχουν τις πρακτικές της Google, αλλά η εταιρεία αντιμετωπίζεται διαφορετικά λόγω της θέσης της ως κυρίαρχης μηχανής αναζήτησης. Καθώς και από το γεγονός ότι δεν προσφέρει άμεσα ανταγωνιστικές υπηρεσίες.

Ο χαμηλός ανταγωνισμός μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών. Επομένως είναι ζωτικής σημασίας για όλους τους ταξιδιώτες να επιτευχθεί η σωστή ισορροπία».

 

Τεράστια η ευθύνη της Google στην ανταγωνιστικότητα

Σύμφωνα με την Laura Petrone, αναλύτρια της GlobalData «η Google έχει σίγουρα τεράστια ευθύνη όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα.

Η Google έχει το μονοπώλιο στις αναζητήσεις στο Διαδίκτυο και έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού για να διατηρήσει αυτό το μονοπώλιο.

Ψηφιακές πλατφόρμες όπως η Google μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη γνώση που δημιουργείται από δεδομένα από μια αγορά. Και εκμεταλλευόμενη την κλίμακα τους μπορούν να επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους σε νέες αγορές.

Ωστόσο, πρέπει να είναι προσεκτικοί. Με αυτόν τον τρόπο καταλήγουν να προσελκύουν ακόμη περισσότερο ρυθμιστικό έλεγχο, καθώς θεωρούνται μονοπώλια δεδομένων σε όποιον τομέα και αν κινηθούν».

Από το 2015 έως το 2019, η αγορά OTA σημείωσε ανάπτυξη 9,4% σύνθετου ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης (CAGR), φθάνοντας τα 480,3 δις δολάρια.

Αυτός ο γρήγορος ρυθμός ανάπτυξης και οι μελλοντικές δυνατότητες ανάπτυξης ενίσχυσαν την εστίαση της Google στα διαδικτυακά ταξίδια.

Μέχρι το 2019, η αγορά OTA κατηγορούσε την εξασθενημένη ορατότητα στα αποτελέσματα αναζήτησης Google για τα μειωμένα κέρδη.

Τα καθαρά έσοδα του Ομίλου Expedia μειώθηκαν 22% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο του 2019. Κάτι για το οποίο κατηγόρησε εν μέρει τις αλλαγές στον αλγόριθμο της Google.

Η Google αύξησε τη δραστηριότητα της στα διαδικτυακά ταξίδια πριν από την πανδημία

«Η Google πραγματικά αύξησε τη δραστηριότητα της στα διαδικτυακά ταξίδια πριν από την πανδημία, επισημαίνει ο Ralph Hollister.

Εξετάζοντας μόνο το 2019, η Google κυκλοφόρησε το Travel Hub της. Πρόσθεσε δυνατότητες check-in πτήσεων και κρατήσεις ξενοδοχείων στο Google Assistant, επισύναψε καταχωρίσεις καταλυμάτων στη λειτουργία των Χαρτών της, δημιούργησε έναν ιστότοπο αναζήτησης για τη διαθεσιμότητα ξενοδοχείων ανά προορισμό. Η Alphabet (μητρικής εταιρείας της Google) κυκλοφόρησε ακόμη και τη δική της διαδρομή εφαρμογή χαιρετισμού.

Η Google διαθέτει ξεκάθαρα τόσο το επιχειρηματικό μοντέλο όσο και το κεφάλαιο που απαιτούνται για να αντιμετωπίσει καλύτερα μια κρίση όπως ο COVID-19.

Έως το 2020, τα έσοδα της Alphabet ήταν πάνω από 15 φορές περισσότερα από τα έσοδα της Booking και της Expedia μαζί.

Τα ταλαιπωρημένα OTA βασίζουν όλο και περισσότερο την επισκεψιμότητα τους στην αναζήτηση της Google, καθώς προσπαθούν να ανακάμψουν από τον αντίκτυπο της πανδημίας.

Η Google θα πρέπει να προσέξει να μην επεκταθεί ή να μην ενεργήσει πολύ επιθετικά βραχυπρόθεσμα. Διαφορετικά θα αντιμετωπίσει συχνότερες αντιανταγωνιστικές αξιώσεις, μηνύσεις και πρόστιμα».