Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μια από τις πιο καλά συνδεδεμένες διεθνείς αγορές αεροπορικών ταξιδιών στον κόσμο, η Ευρώπη και ένας από τους πιο premium προορισμούς αναψυχής στον κόσμο, η Χαβάη των ΗΠΑ, δεν έχουν απευθείας πτήσεις.

Αυτή η παραδοξότητα της διαδρομής σίγουρα ξεχωρίζει. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από την Αρχή Τουρισμού Χαβάης, εκατοντάδες χιλιάδες Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επισκέπτονται τα νησιά ετησίως, συρρέουν στις ηλιόλουστες παραλίες και τον ευχάριστο καιρό.

Παρά αυτές τις δυνατότητες των αεροσκαφών, καμία ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία δεν πετά από τους κόμβους της προς το διεθνές αεροδρόμιο Ντάνιελ Κ. Ινούι της Χονολουλού ή σε οποιαδήποτε άλλο νησί.
Τα εμπόδια που εμποδίζουν τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες να εκτελούν πτήσεις προς τη Χαβάη είναι οικονομικά και υλικοτεχνικά και όχι τεχνολογικά.

Η έλλειψη απευθείας πτήσεων από την Ευρώπη δείχνει τον τρόπο λειτουργίας της αεροπορικής βιομηχανίας και ακριβώς ποιους ταξιδιώτες κερδίζουν οι αεροπορικές εταιρείες παλαιού τύπου.

Συντριπτικά, οι παλαιού τύπου αεροπορικές εταιρείες κερδίζουν τα χρήματα τους από επαγγελματίες ταξιδιώτες, εκείνους που πετούν τακτικά και αγοράζουν συνεχώς ακριβά εισιτήρια σε καμπίνες premium.

Οι ευρωπαίοι αερομεταφορείς παλαιού τύπου, λειτουργούν ένα μοντέλο που επικεντρώνεται στα εταιρικά ταξίδια και σχεδόν πάντα χρειάζονται μεγάλες ροές επιβατών για να γεμίσουν τις καμπίνες τους και να κερδίσουν.
Ωστόσο, για τις πτήσεις σε Χαβάη, μια σημαντικά διαφορετική δημογραφική κατάσταση ταξιδιού εξυπηρετεί λιγότερο τις επιχειρηματικές πρακτικές των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.

Υπάρχουν περιορισμένα επαγγελματικά ταξίδια μεταξύ ΗΠΑ-Χαβάης και η συντριπτική τους πλειονότητα σχετίζεται είτε με την τουριστική βιομηχανία στο νησιωτικό κράτος είτε με ορισμένες από τις λίγες σημαντικές εξαγωγές της.
Ακόμη λιγότεροι επαγγελματίες ταξιδιώτες αναζητούν αποτελεσματικές απευθείας συνδέσεις μεταξύ της Ευρώπης και των νησιών.

Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες απέφευγαν την προοπτική να εξυπηρετήσουν τα νησιά της Χαβάης.

Οι αερομεταφορείς της Αμερικής έσπευσαν να εντοπίσουν τους τουρίστες από την Γηραιά Ηπειρο που θέλουν να πετάξουν προς το αρχιπέλαγος, οι περισσότεροι από τους οποίους ταξιδεύουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία για διακοπές.
Όσοι πετούν για αναψυχή είναι πολύ πιο ευαίσθητοι στις τιμές και είναι πιθανό να επιλέξουν μια πτήση από την Ευρώπη στη Χαβάη που σταματάει στα μισά του δρόμου και κοστίζει λιγότερο από ένα πιο ακριβό ταξίδι χωρίς στάση.

Δεν υπάρχει έλλειψη δρομολογίων μίας στάσης μεταξύ Ευρώπης και Λονδίνου, κυρίως από αερομεταφορείς των ΗΠΑ όπως η Delta, η American και η United.
Αυτά τα δρομολόγια θα προσφέρουν συνήθως μια μοναδική σύνδεση σε ένα από τα αεροδρόμια κόμβων μεγάλων αερομεταφορέων κατά μήκος της δυτικής ακτής των ΗΠΑ, όπως το διεθνές αεροδρόμιο του Λος Άντζελες ή το διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο.

Τα οικονομικά κίνητρα για αεροπορικές εταιρείες όπως η British Airways, η Air France και η Lufthansa να πετούν στη Χαβάη είναι εξαιρετικά αδύναμα. Και οι τρεις (μαζί με τους περισσότερους άλλους στην ήπειρο) είναι μέλη μεγάλων αεροπορικών συμμαχιών, οι οποίες μπορούν να τους επιτρέψουν απλώς να μεταφέρουν επιβάτες σε συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες μέσω κόμβων της Δυτικής Ακτής.