Οι κατασκευαστές αεροσκαφών απέρριψαν την ιδέα της προσθήκης χωρισμάτων πλεξιγκλάς μεταξύ των καθισμάτων στα αεροπλάνα.

Κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου διαδικτυακού σεμιναρίου της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), αξιωματούχοι της Airbus, της Boeing και της Embraer δήλωσαν ότι δεν επενδύουν στην ανάπτυξη χωρισμάτων πλεξιγκλάς και δεν τα προτείνουν.

Στέλεχος της Airbus είπε ότι τα χωρίσματα θα μπορούσαν να μειώσουν τη ροή αέρα στην καμπίνα. Γεγονός που εμποδίζει τα συστήματα φιλτραρίσματος που είναι εγκατεστημένα σε αεροπλάνα.
Τα χωρίσματα θα προσθέσουν επίσης τον φόρτο εργασίας καθαρισμού για τους υπαλλήλους των αεροπορικών εταιρειών.

Επιπλέον, οι αρχές ασφάλειας της αεροπορίας εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο των χωρισμάτων πλεξιγκλάς στις εκκενώσεις έκτακτης ανάγκης. Και την ικανότητα των επιβατών να φτάνουν για μάσκες οξυγόνου όταν χρειάζεται.

Ενώ οι κατασκευαστές εγκαταλείπουν όλα τα μακροπρόθεσμα σχέδια για χωρίσματα πλεξιγκλάς μεταξύ καθισμάτων, νέα δεδομένα από μια μελέτη του Χάρβαρντ δείχνουν ότι η απολύμανση καμπινών αεροπλάνου είναι βασικό μέρος μιας στρατηγικής για τη μείωση των κινδύνων για τη δημόσια υγεία.

Ενώ οι μολυσμένες επιφάνειες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% του κινδύνου μετάδοσης COVID-19, η μελέτη διαπίστωσε ότι τα επιμελή πρωτόκολλα καθαρισμού, σε συνδυασμό με ορισμένες άλλες στρατηγικές, προσφέρουν σημαντική προστασία στους ταξιδιώτες αέρα.