Η παγκόσμια πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα θα συμβάλει στη συνεχή επιβράδυνση της αύξησης της ζήτησης επιχειρηματικών ταξιδιών, για τα αεροπορικά ταξίδια το 2020.
Σύμφωνα με την American Express Global Business Travel (GBT) δείχνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν ελάχιστο περιθώριο να αυξήσουν τους ναύλους παρά το αυξανόμενο κόστος για το πετρέλαιο, το εργατικό δυναμικό και τις υποδομές. Όλα αυτά κυρίως λόγω του έντονου ανταγωνισμού.

Οι ναύλοι θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό σταθεροί σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας της ενοποίησης, του ανταγωνισμού, του υψηλού ρυθμιστικού κόστους και της ανεπαρκούς υποδομής. Οι παραπάνω συνθήκες έχουν επηρεάσει σημαντικά τα κέρδη, προκαλώντας έτσι την αναδίπλωση ή τη συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών.

Πώς θα διαμορφωθούν οι ναύλοι σε Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο

Η νέα έκθεση της Airbus της GBT για το 2020, δείχνει ότι οι τιμές για τις πτήσεις στην Ευρώπη θα παρουσιάσουν μέτριες αυξήσεις των ναύλων κατά 0,6% για την οικονομική και 0,7% για την πρώτη θέση.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ναύλοι για τις πρώτες θέσης προς την Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 1,5%, καθώς οι μεταφορείς προσπαθούν να συμπιέσουν την απόδοση. Αλλά οι τιμές της οικονομικής θα μπορούσαν να μειωθούν κατά περισσότερο από 2%. Ο λόγος είναι η συγχώνευση της Flybe με την Virgin Atlantic, που θα δημιουργήσει μεγαλύτερο ανταγωνισμό στις πτήσεις προς ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις πτήσεις στην Ευρώπη

  • Οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη υφίστανται πιέσεις σε ορισμένα μέτωπα, με ανησυχίες σχετικά με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, τον έντονο ανταγωνισμό, το υψηλό ρυθμιστικό κόστος και την ανεπαρκή υποδομή.
  • Το φαινόμενο της “flight shame” είναι το πλέον διαδεδομένο στην Ευρώπη, οδηγώντας σε αυξανόμενο ανταγωνισμό από σιδηροδρομικές διαδρομές.
  • Οι αεροπορικές εταιρείες, οι ρυθμιστικές αρχές και οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται επίσης για τα βιώσιμα ταξίδια. Πολλές από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο έχουν ήδη εισαγάγει ή σχεδιάζουν να εισαγάγουν αντισταθμίσεις εκπομπών άνθρακα ή προσαυξήσεις βιοκαυσίμων.

Ωστόσο, οι κυβερνήσεις, ιδίως στην Ευρώπη, εισήγαγαν προτάσεις για την αύξηση των φόρων στις αερομεταφορές, μειώνοντας παράλληλα τους φορολογικούς συντελεστές για τα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς.