Σύνταξη: tourismtoday.gr

Tα διεθνή αεροπορικά εισιτήρια από πόλεις της Αυστραλίας έχουν αυξηθεί σχεδόν 50% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Συγκριτικά, τα αεροπορικά εισιτήρια εσωτερικού αυξήθηκαν 16% την ίδια περίοδο.

Το Finder.com.au, ένας ιστότοπος σύγκρισης τιμών, ανέλυσε τη Skyscanner και ανακάλυψε ότι το μέσο εισιτήριο μετ’ επιστροφής μεταξύ Μελβούρνης και Λονδίνου πριν από την πανδημία κόστιζε 1.412 δολάρια, αλλά μέχρι το 2023, η μέση τιμή είχε αυξηθεί στα 2.677 δολάρια.

Ενώ η συνεχής αύξηση των τιμών των καυσίμων αεροσκαφών έχει επιβραδυνθεί, η περιορισμένη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών, η ισχυρή ζήτηση και η αποπληρωμή του χρέους συμβάλλουν στις υψηλές τιμές.

Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν απροετοίμαστες οικονομικά λόγω της επιχειρηματικής στρατηγικής τους με υψηλό όγκο αλλά χαμηλής απόδοσης πριν από την πανδημία COVID-19.

Η τάση έχει πλέον αντιστραφεί και οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν μεγάλους όγκους πωλήσεων με μειωμένη χωρητικότητα, επιτρέποντάς τους να βελτιώσουν την απόδοσή τους, με αποτέλεσμα τεράστια κέρδη.

Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν τεράστιες απώλειες μεταξύ 2020 και 2022, αναγκάζοντας πολλές από αυτές να βασίζονται στην κρατική βοήθεια για να παραμείνουν στη ζωή. Αυτές οι εταιρείες έπρεπε τώρα να επαναπροσλάβουν υπαλλήλους με υψηλότερους μισθούς από πριν και να αποπληρώσουν τα δάνεια που τις κράτησαν στη ζωή.

Οι τρέχουσες υψηλές τιμές των εισιτηρίων αντικατοπτρίζουν όλα αυτά τα ζητήματα.

Πώς συγκρίνονται οι ναύλοι στην Ευρώπη

Σύμφωνα με νέα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), τα ευρωπαϊκά ταξίδια εσωτερικού αυξάνονται.

Τα αεροπορικά εισιτήρια εντός της Ευρώπης έχουν αυξηθεί κάτω από τον μέσο πληθωρισμό της ηπείρου, δίνοντας ένα αίσιο παρά τα οικονομικά δεινά.

Αν και η IATA αναφέρει ότι τα ευρωπαϊκά αεροπορικά εισιτήρια αυξήθηκαν 16% τον Ιούνιο του 2019 σε σύγκριση με τα προ του Covid επίπεδα, αυτό εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από το μέσο ποσοστό πληθωρισμού στην Ευρώπη, που ήταν 20% την ίδια περίοδο.

Οι αεροπορικοί ναύλοι το 2023 ξεκίνησαν περισσότερο από 20% υψηλότερα από το 2019, αλλά μειώθηκαν σημαντικά μέχρι τον Ιούνιο.
Πρόσφατα δεδομένα κίνησης, ωστόσο, δείχνουν ότι ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε μόλις κατά 3,6% από το 2019 έως το 2020, αποδεικνύοντας ότι οι Ευρωπαίοι είναι ανθεκτικοί στην επιθυμία τους να ταξιδέψουν παρά τους περιορισμούς των τιμών.

Ο Willie Walsh γενικός διευθυντής της IATA, τόνισε πρόσφατα την ισχυρή ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών της Ευρώπης και προέβλεψε ότι θα ξεπεράσει τον στόχο του 2019 έως το 2024.

Ο ανταγωνισμός στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, είπε, είναι αυτός που κράτησε τον πληθωρισμό των εισιτηρίων στο 16% αντί του 20%.

Ο Willie Walsh εξήρε αυτήν την επιτυχία παρά το υψηλό κόστος των καυσίμων των αεροσκαφών και την αύξηση των μισθών.
Ωστόσο, εξέφρασε την απογοήτευση του για τις πρόσφατες αυξήσεις στα τέλη αεροδρομίων σε βασικούς ευρωπαϊκούς κόμβους όπως το Χίθροου του Λονδίνου και το Schiphol του Άμστερνταμ.

Ο επικεφαλής της IATA είπε ότι 20 νέες αεροπορικές εταιρείες ξεκίνησαν δραστηριότητες στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, συμβάλλοντας σε μια πιο ανταγωνιστική βιομηχανία.
Υποστήριξε ότι η ενίσχυση του ανταγωνισμού των αεροπορικών εταιρειών θα ενισχύσει την οικονομική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.

Πότε θα μειωθούν οι τιμές των αεροπορικών εταιρειών

Ενώ η αυξανόμενη κίνηση δείχνει ότι ο κλάδος βρίσκεται σε τροχιά οικονομικής ανάκαμψης, οι διεθνείς ναύλοι είναι απίθανο να δουν σημαντικές μειώσεις φέτος έως ότου ανακοινωθούν νέα δρομολόγια ή ειδικές προσφορές.

Με την εγχώρια χωρητικότητα να έχει αποκατασταθεί στα προ του COVID-19 επίπεδα και οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά όπως η Rex και η Bonza να συμβάλλουν στις μειώσεις των αεροπορικών ναύλων, οι εγχώριες τιμές έχουν διαμορφωθεί σε πιο δίκαιο επίπεδο.

Εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αεροπορικές θέσεις στην Αυστραλία και σε όλο τον κόσμο. Επομένως οι αεροπορικές εταιρείες δεν χρειάζεται να κάνουν πολλά για να προσαρμόσουν τη χωρητικότητα, ακόμη και στα πιο δημοφιλή δρομολόγια τους.

Οι αεροπορικοί ναύλοι εξακολουθούν να καθορίζονται κυρίως από την αγορά και το μέγεθος της ζήτησης. Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μάθει ότι το να βασίζονται μόνο σε δελεαστικές εκστρατείες μάρκετινγκ για την προσέλκυση πελατών δεν είναι βιώσιμο.

Ο αυξανόμενος πληθωρισμός θα αναγκάσει τους καταναλωτές να σφίξουν τη ζώνη τους, αναγκάζοντας τις αεροπορικές εταιρείες να εφαρμόσουν διορθωτικά μέτρα τιμολόγησης προκειμένου να διατηρήσουν τους συντελεστές φορτίου σε εύλογα υψηλά επίπεδα, παρόλο που πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια.

Οι προσαρμογές γίνονται σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, στον Καναδά και στο Ηνωμένο Βασίλειο, η χωρητικότητα έχει ήδη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα (ή κοντά σε αυτό) και οι διεθνείς αεροπορικοί ναύλοι έχουν πέσει κατακόρυφα.

Η Qatar Airways ασκεί πιέσεις στην Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση για να τετραπλασιάσει τις πτήσεις της προς την Αυστραλία και άλλες αεροπορικές εταιρείες ενδιαφέρονται ομοίως να βρουν τρόπους να παρακάμψουν τους τρέχοντες περιορισμούς για να αυξήσουν τον αριθμό των πτήσεων προς και από την Αυστραλία.

Να θυμάστε ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δικαίωμα σε εύλογο περιθώριο κέρδους. Ωστόσο, οι πελάτες θέλουν εκπτώσεις και οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της ικανοποίησης των αναγκών αυτών των πελατών και της διασφάλισης της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς τους.

Είναι απίθανο να ξαναδούμε τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια πριν από το 2020, αλλά οι έμπειροι ταξιδιώτες μπορεί να βρίσκουν ακόμα ευκαιρίες.
Οι προορισμοί που επικεντρώνονται στον διεθνή τουρισμό συνήθως προσφέρουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.

Μερικές από τις καλύτερες ευκαιρίες για εύρεση φθηνού διεθνούς ναύλου εμφανίζονται όταν ανακοινώνεται ένα νέο δρομολόγιο, υπό την προϋπόθεση ότι ο αερομεταφορέας έχει ανταγωνισμό σε αυτό το δρομολόγιο και ότι οι ανταγωνιστές του αντιδρούν ανάλογα στην ανακοίνωση τους.