Οι Βρετανοί ταξιδιώτες δείχνουν σαφώς αυξημένη προτίμηση στις κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων, ειδικά για ταξίδια εμπειρίας και περιπέτειας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της τουριστικής αγοράς.

Μέσα στις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, οι κρατήσεις μέσω πρακτόρων αντιπροσώπευσαν το 24% των συνολικών πωλήσεων στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, από 16% που ήταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπως αναφέρει η Explore Worldwide.

Η τάση αυτή υπογραμμίζει την ανανεωμένη εμπιστοσύνη των Βρετανών στο ταξιδιωτικό trade, ειδικά σε μια εποχή αυξημένης πολυπλοκότητας στα ταξίδια, με συνεχή αλλαγή κανόνων, απαιτήσεις για ασφάλεια και ανάγκη για εξατομικευμένη υποστήριξη.

Η εμπειρία προηγείται της τιμής

Αυτό που παρατηρείται είναι ότι οι ταξιδιώτες επιλέγουν εξειδικευμένα πακέτα διακοπών, όπως περιπετειώδη ταξίδια και οικογενειακές αποδράσεις με εμπλουτισμένο περιεχόμενο, αναζητώντας αξέχαστες εμπειρίες αντί για απλώς οικονομικές λύσεις. Προορισμοί όπως η Ιαπωνία, η Κόστα Ρίκα, η Σρι Λάνκα, η Νότια Αφρική και το Βιετνάμ βρίσκονται στις κορυφαίες επιλογές.

Γιατί επιστρέφουν στους πράκτορες

Η πολυπλοκότητα του σχεδιασμού ενός εμπειρικού ταξιδιού σε μακρινούς ή εξωτικούς προορισμούς, σε συνδυασμό με την ανάγκη για εγγυημένη ασφάλεια, στήριξη και ευελιξία, οδηγεί όλο και περισσότερους Βρετανούς να αφήνουν τις online πλατφόρμες και να στρέφονται στους εξειδικευμένους τουριστικούς συμβούλους.

Παράλληλα, πολλές εταιρείες έχουν πλέον εξασφαλίσει απόλυτη ισοτιμία τιμών (price parity), διασφαλίζοντας πως οι καταναλωτές δεν χάνουν οικονομικά επιλέγοντας τον ταξιδιωτικό πράκτορα. Επιπλέον, μπορούν να εκμεταλλευτούν ειδικές προσφορές, loyalty εκπτώσεις και συμβουλές που δεν είναι διαθέσιμες στις online κρατήσεις.

Νέα δυναμική στις οικογενειακές αποδράσεις

Οι οικογένειες ειδικά δείχνουν σαφή στροφή προς πακέτα με θεματική περιπέτεια ή πολιτιστική εμπειρία, αποφεύγοντας τα κλασικά all-inclusive και αναζητώντας πιο προσωποποιημένες διακοπές. Αυτή η ανάγκη εξυπηρετείται καλύτερα από πράκτορες που γνωρίζουν τα προϊόντα και μπορούν να προσφέρουν στοχευμένες επιλογές.

Η αυξανόμενη ζήτηση αποδεικνύει ότι ο παραδοσιακός ρόλος του πράκτορα όχι μόνο δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά ενισχύεται, καθώς οι Βρετανοί επενδύουν περισσότερο χρόνο και χρήμα σε διακοπές με πραγματική αξία και μοναδικές εμπειρίες.