Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αντιμετωπίζοντας υψηλότερο κόστος, οι επενδυτές ξενοδοχείων βρίσκουν τρόπους να ενισχύσουν τις αξίες καθώς ο τουρισμός αυξάνεται.
Απομακρύνονται από τις νέες κατασκευές λόγω των δαπανηρών δανείων και των υψηλών δαπανών για υλικά και εργασία.

Αγοράζουν ξενοδοχεία με το βλέμμα στραμμένο στην αναβάθμιση. Περίπου το 80% των επενδυτών ξενοδοχείων σε μια πρόσφατη έρευνα της JLL δήλωσε ότι στοχεύει σε επενδυτικές ευκαιρίες στον τομέα.

«Πολλοί επενδυτές προτιμούν τώρα να αγοράσουν υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία που χρειάζονται ανακαίνιση, αλλαγή θέσης ή αλλαγή επωνυμίας, με τις προοπτικές συχνά πολύ πιο ελκυστικές», λέει ο Xander Nijnens, Managing Director, Advisory & Asset Management, JLL Hotels & Hospitality Group.

Οι στρατηγικές που ακολουθούν οι επενδυτές, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πληθωριστικές πιέσεις, με το κόστος κατασκευής να αυξάνεται και με λίγα διαθέσιμα αναπτυξιακά δάνεια.

Το κόστος κατασκευής έχει αυξηθεί από 10% έως 30%, σύμφωνα με την έρευνα της JLL, ενώ ο δανεισμός για νέες κατασκευές έχει γίνει πιο αυστηρός.

Προσθήκη αξίας σε υπάρχον περιουσιακό στοιχείο

Το αυξανόμενο κόστος των οικοδομικών υλικών δεν πλήττει μόνο τα ξενοδοχεία. Ο αυξανόμενος πληθωρισμός, το αυξανόμενο κόστος του χρέους και οι υψηλότεροι μισθοί έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις στην κατασκευή σε όλες τις αγορές ακινήτων, σύμφωνα με την JLL.

Ομοίως για τα ξενοδοχεία, το υψηλό κόστος, το οποίο έχει κλιμακωθεί πέρα ​​από τα προ-πανδημικά επίπεδα, θέτουν σε κίνδυνο τη σκοπιμότητα.

Αυτό ώθησε τους επενδυτές ιδιωτικών μετοχών -που είναι από τους πιο ενεργούς παίκτες- να στραφούν σε στρατηγικές, οι οποίες απαιτούν ποικίλες δεξιότητες για τον εντοπισμό και την εκτέλεση.

Οι κοινές βελτιώσεις για τα στοιχεία του ξενοδοχείου αφορούν στην αλλαγή επωνυμίας, στην επέκταση του αριθμού δωματίων ή την αλλαγή θέσης -η οποία μπορεί να περιλαμβάνει την εισαγωγή μιας ιδέας προσανατολισμένης στον τρόπο ζωής με υψηλότερους κύκλους εργασιών εκτός των δωματίων- και τη μετατροπή των υποχρησιμοποιούμενων χώρων σε δωμάτια ή χώρους εστίασης και ποτών.

Οι βελτιώσεις περιουσιακών στοιχείων πρέπει να λάβουν υπόψη τις εξελισσόμενες τάσεις των επισκεπτών. Αυτές είναι η μέση διάρκεια διαμονής, ο τύπος της πελατείας ή η ασάφεια των γραμμών μεταξύ επαγγελματικών και ταξιδιών αναψυχής, και πώς θα επηρεαστεί η συνολική σχεδίαση του ξενοδοχείου.

Οι top αγορές σε επενδύσεις ξενοδοχείων το 2023

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της JLL οι επενδύσεις ξενοδοχείων στην Ασία-Ειρηνικό πρωταγωνιστούν την επόμενη χρονιά.
Αναμένεται να φτάσουν τα 11,5 δις δολάρια το 2023, με την Ιαπωνία, την Κίνα, την Αυστραλία και τη Νότια Κορέα να ηγούνται.

Οι top αγορές με ανάκαμψη RevPAR το 2022

  • Οι Μαλδίβες πρωτοστατούν με ανάκαμψη 128% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) από έτος έως σήμερα σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.
  • Νοτιοανατολική Ασία και Αυστραλία ακολουθούν παρόμοια τάση.
  • Στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, σε αγορές όπως το Μαϊάμι και το Παρίσι, η RevPAR αυξήθηκε κατά 125% και 113% αντίστοιχα την ίδια περίοδο.