Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τους παράγοντες και τις τάσεις στις κρουαζιέρες που οδηγούν τη δημοτικότητα τους ανάμεσα στους σημερινούς ταξιδιώτες, αποκαλύπτει το Horizon Databook της Grand View Research.

Με βάση έναν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 12,9% ετησίως, ο παγκόσμιος τομέας κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει συνολικά έσοδα έως και 18,35 δις δολάρια ΗΠΑ μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

  • Οι κρουαζιέρες προσφέρουν έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο να δεις τον κόσμο και αυτό ελκύει πολλούς ταξιδιώτες.
  • Επιπλέον, μπορεί να γίνει κράτηση οπουδήποτε στον κόσμο.
  • Τα δρομολόγια προσφέρουν κάτι για όλους ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και προσωπικών προτιμήσεων.

Καλύτερη από τη συμβατική φιλοξενία

Λαμβάνοντας υπόψη πόσο η παγκόσμια κρουαζιέρα ήταν ο τελευταίος τομέας στον ταξιδιωτικό κλάδο που ανέκαμψε από την πανδημία, έκτοτε έχει αποκτήσει δυναμική και επί του παρόντος βλέπουμε ανταγωνιστικές τιμές παρά τα πληθωριστικά ζητήματα, μαζί με άνοδο στις κρατήσεις.

Οι κρουαζιέρες κερδίζουν δημοτικότητα ως μια πιο συναρπαστική και σημαντικά φθηνότερη εναλλακτική λύση σε σχέση με πιο συμβατικές διαμονές σε ξενοδοχεία και περιηγήσεις με επίκεντρο την ξηρά.

Οι καμπίνες στο πλοίο είναι πλέον λίγο-πολύ ισοδύναμες με τα δωμάτια ξενοδοχείων που βρίσκονται στην ξηρά. Οι μεγαλύτερες ή πιο πολυτελείς γραμμές κρουαζιέρας προσφέρουν επίσης αποκλειστική υπηρεσία μπάτλερ, φαγητό στο δωμάτιο και άλλα προνόμια για τους επιβάτες τους.

Ο παγκόσμιος τομέας κρουαζιέρας από το 2024

  • Το 2024, ο παγκόσμιος τομέας κρουαζιέρας κέρδισε συνολικά έσοδα 8,87 δις δολάρια στο τέλος του περασμένου έτους.
  • Η Βόρεια Αμερική παραμένει η μεγαλύτερη βασική αγορά, με τους Αμερικανούς και τους Καναδούς να αντιπροσωπεύουν το 50,1% της συνολικής πέρυσι, αν και το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και η Βραζιλία δεν βρίσκονται πολύ πίσω.
  • Ωστόσο, αν λάβουμε υπόψη τις περιφερειακές αγορές, η Μέση Ανατολή κερδίζει σταθερά έδαφος και μέρη όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πρόκειται να γίνουν κύριες πηγές για τον κλάδο έως το 2030.
  • Ενώ οι κρουαζιέρες στον ωκεανό παραμένουν ο μεγαλύτερος παίκτης στον κλάδο, οι κρουαζιέρες στα ποτάμια κερδίζουν σταθερά επιρροή στην Ευρώπη, καθώς και σε μέρη της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας.
  • Οι luxury κρουαζιέρες, ιδιαίτερα εκείνες από μεγάλες μάρκες φιλοξενίας όπως η Aman και η Four Seasons, γίνονται επίσης αρκετά δημοφιλείς και αναπτύσσονται καλά παράλληλα με τις βιωματικές και της αποστολής.

Η αλλαγή των δημογραφικών στοιχείων στον κλάδο

Χάρη στις τηλεοπτικές εκπομπές και τον κινηματογράφο, πολλοί άνθρωποι μεγάλωσαν πιστεύοντας ότι οι κρουαζιέρες προορίζονταν αυστηρά για ηλικιωμένους που αναζητούσαν πιο ήρεμες ασχολίες καθώς οδηγούν στα κύματα.

Στον 21ο αιώνα, ωστόσο, τίποτα δεν μπορεί να απέχει περισσότερο από την αλήθεια, καθώς πρόσφατες αναφορές δείχνουν ότι οι κρουαζιέρες έχουν πλέον σταθερή απήχηση με ένα πολύ νεότερο δημογραφικό.

  • Άτομα ηλικίας μεταξύ 30 και 59 ετών αποτελούν πλέον το 53% των επιβατών το 2023.
  • Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών κρουαζιέρας μειώθηκε από περίπου 60 σε μόλις 46 από το τέλος της πανδημίας.
  • Οι άνω των 60 αποτελούσαν μόλις το 32% των επιβατών κρουαζιέρας το περασμένο έτος.
  • Πέρυσι σημειώθηκε αξιοσημείωτη άνοδος 9,1% σε ταξιδιώτες κρουαζιέρας της Gen Z και ο αριθμός συνεχίζει να αυξάνεται.

Τόσο τα social media όσο και τα παραδοσιακά μέσα, έχουν παίξει τον ρόλο τους. Πολλοί solo ταξιδιώτες αναφέρουν τους influencers από Instagram και TikTok ως την κύρια πηγή έμπνευσης τους για να κλείσουν τις δικές τους εμπειρίες κρουαζιέρας.