Καταγράφοντας άνοδο 30% παγκοσμίως από το 2016 έως τώρα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο τουρισμός χαλάλ γνωρίζει τεράστια απήχηση.

Παράλληλα, οι δαπάνες των μουσουλμάνων τουριστών προβλέπεται να φθάσουν τα 220 δις. δολάρια μέχρι το επόμενο έτος. Αυτά είναι μερικά από τα στοιχεία που αναφέρονται σε μελέτη της Mastercard και Crescent Rating. Μιας ερευνητικής εταιρείας που παρακολουθεί τα halal friendly ταξίδια.

Ένας κόσμος που συνεχώς αλλάζει

Ωστόσο, δεν ήταν πάντα έτσι. Για τον Nabeel Shariff, ιδρυτή του Serendipity Travel, οι δημογραφικές μετακινήσεις μουσουλμάνων έχουν μετατοπιστεί σημαντικά. Πρόκειται για έναν από τους πρώτους εξειδικευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες τουρισμού halal στο Ηνωμένο Βασίλειο

Παλαιότερα, τα ταξίδια των μουσουλμάνων ήταν συνυφασμένα με την επιστροφή στη χώρα προέλευσης των γονέων και παππούδων.

Ωστόσο, καθώς η αγορά ωρίμασε και αρκετοί μουσουλμάνοι ταξιδιώτες αναζητούν αυστηρά θέρετρα χωρίς αλκοόλ, πισίνες μόνο για γυναίκες και μια επιλογή δρομολογίων που περιλαμβάνει τη δυνατότητα προσευχής πέντε φορές την ημέρα.

Προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ μουσουλμάνων ταξιδιωτών και των προορισμών ο Shariff έχει κάνει ένα βήμα περαιτέρω με το Rihaala.com.

Η εν λόγω πρώτη πλατφόρμα κρατήσεων online αφιερωμένη στους μουσουλμάνους ταξιδιώτες, βοηθά τους χρήστες να προσωποποιήσουν ένα ταξίδι που επιθυμούν.

Υπάρχει χώρος για όλους

Η άνοδος του γυναικείου σόλο ταξιδιού είναι μια άλλη αξιοσημείωτη αλλαγή στο δημογραφικά ταξίδια halal.

Οι γυναίκες μορφώνονται περισσότερο, παντρεύονται αργότερα στη ζωή, πετυχαίνουν καλύτερες θέσεις εργασίας και έχουν μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα και θέλουν να ταξιδέψουν.

Το ταξίδι halal αρχίζει πλέον να απομακρύνεται από το να θεωρείται καθαρά θρησκευτικού τύπου.

Rising stars

Τα κοινωνικά μέσα βοήθησαν στην τροφοδοσία αυτής της αλλαγής. Ο μετακινούμενος μουσουλμανικός πληθυσμός ταξιδεύει για να γνωρίσει εμπειρίες, να κάνει κάτι ασυνήθιστο, κάτι που ξεχωρίζει, χτίζοντας μνήμες αντί να συγκεντρώνει πράγματα.

Ως εκ τούτου οι χώρες, τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα θέλουν να επωφεληθούν στο μέγιστο από μια από τις δημοφιλέστερες δημογραφικές ομάδες του τουρισμού.