Οι διαχειριστές ξενοδοχείων πρέπει να αξιολογούν ολόκληρο το ακίνητό τους και να αρχίσουν να σκέφτονται την απόδοσή του ως προς τα συνολικά έσοδα ανά διαθέσιμο τετραγωνικό μέτρο, δίνοντας μια πιο ακριβή εκτίμηση της πορείας του ξενοδοχείου τους.

Αυτό είναι το συμπέρασμα νέας έκθεσης από την παγκόσμια εταιρεία συμβούλων ξενοδοχείων HVS, η οποία ανέλυσε τους δείκτες ξενοδοχειακής απόδοσης.

Ο πιο ευρέως χρησιμοποιούμενος δείκτης είναι το Rooms Revenue per Available Room (RevPAR) δηλαδή το Έσοδα Ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο αναφέρει η HVS.

Μπορεί να είναι μια χρήσιμη μέτρηση, αλλά δεν λαμβάνει υπόψη εκείνα τα ξενοδοχεία που διαθέτουν σημαντικά τμήματα που δημιουργούν έσοδα εκτός δωματίων, όπως τρόφιμα και ποτά και συνέδρια.

Επίσης δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη σύγκριση της απόδοσης του ξενοδοχείου με την απόδοση άλλων τύπων ακινήτων.

“Ένα υψηλότερο RevPAR δεν υποδηλώνει πάντα μια γενικά υγιέστερη οικονομική απόδοση εάν ένα ξενοδοχείο έχει άλλες κύριες πηγές εσόδων, οπότε μπορεί να αντιπροσωπεύει ίσως μόνο το ήμισυ των εσόδων του ξενοδοχείου”, σχολίασε ο συντάκτης της έκθεσης Christopher Boyd, ανώτερος συνεργάτης. στο HVS.

«Μια περαιτέρω παγίδα της μέτρησης αποκλειστικά του RevPAR είναι ότι αυτή τείνει να “τιμωρεί” μεγαλύτερα ξενοδοχεία, καθώς ένα μικρότερο ξενοδοχείο είναι φυσικά πιο πιθανό να επιτύχει υψηλότερα επίπεδα πληρότητας. Σε πολλές περιπτώσεις, λόγω των οικονομιών κλίμακας και των πρόσθετων εσόδων, ένα μεγαλύτερο ξενοδοχείο μπορεί να έχει πιο υγιείς οικονομικές επιδόσεις από ένα μικρότερο ξενοδοχείο με υψηλότερο RevPAR», κατέληξε ο Boyd.