Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι αφορολόγητες αγορές από τουρίστες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) -ειδικά από Κινέζους– αυξήθηκαν στην Ιταλία το περασμένο καλοκαίρι σε σύγκριση με το 2019.
Όπως αποκαλύπτει η Global Blue, η αύξηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, φτάνοντας το ένα τρίτο, σε σύγκριση με το 2022. Ανάλογη τάση παρουσίασε και η μέση απόδειξη, με αξία 1.000 ευρώ.
Η Ρώμη, η Φλωρεντία και το Μιλάνο είναι οι κορυφαίες πόλεις για αγορές από διεθνείς τουρίστες, αντιπροσωπεύοντας 61% των συνολικών δαπανών.
Τα παραθαλάσσια θέρετρα σημείωσαν επίσης καλές πωλήσεις από διεθνείς πελάτες.
Στην Ταορμίνα, οι αφορολόγητες δαπάνες αυξήθηκαν σχεδόν τριπλασιάστηκαν, ενώ το Κάπρι σημείωσε αύξηση 80%.
Σε Πόρτο Τσέρβο σημείωσε άνοδο σχεδόν κατά το ένα τρίτο, φτάνοντας τα 2.540 ευρώ σε μέση δαπάνη.
Οι Αμερικανοί τουρίστες συχνάζουν στην Ταορμίνα και το Κάπρι, ενώ οι Άραβες σε Φόρτε ντέι Μάρμι, Πόρτο Τσέρβο και Πόρτοφίνο.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, σημειώθηκε αισθητή αύξηση αφορολόγητων δαπανών σε πόλεις τέχνης και παραθαλάσσια θέρετρα.
Αν και αυτό είναι θετικός δείκτης για το σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας, η πρόκληση είναι να διατηρηθεί αυτή η ανάπτυξη με βιώσιμο τρόπο.
Το περασμένο καλοκαίρι, σημειώθηκε άνοδος σε αφίξεις από την Άπω Ανατολή και ιδιαίτερα από την Κίνα.
Μια νέα γενιά από Κινέζους ταξιδιώτες, οι οποίοι είναι νεότεροι από τους προηγούμενους (οι μισοί είναι κάτω των 42 ετών), έχει εμφανιστεί. Αυτή η νέα ομάδα επισκεπτών ξοδεύει περισσότερα χρήματα και αγοράζει είδη πολυτελείας.
Για τα δύο τρίτα των Κινέζων ταξιδιωτών, τα ψώνια είναι ο κύριος λόγος για να επισκεφθούν την Ιταλία. Επιπλέον, το μέσο ποσό που δαπανάται για αγορές αυξάνεται με την ηλικία.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο αριθμός των αφίξεων από την Κίνα αυξήθηκε λόγω της αργίας της Χρυσής Εβδομάδας, που είναι ένα διάλειμμα μιας εβδομάδας με τα περισσότερα γραφεία και εργοστάσια κλειστά.
Οι Κινέζοι τουρίστες στην Ιταλία αγοράζουν ρούχα (77% του συνολικού ποσού που δαπανήθηκε), ενώ ο χρυσός και τα ρολόγια αντιπροσωπεύουν το 18%.