Διατήρηση των υψηλών τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια προβλέπει ο αντασφαλιστικός όμιλος Allianz Trade, σε πρόσφατη μελέτη.

Το ενδιαφέρον στοιχείο όμως στην αποτίμηση της Allianz Trade είναι ότι αποδίδει τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων όχι τόσο στη ζήτηση, δηλαδή την επιθυμία των επιβατών να αρχίσουν πάλι τα ταξίδια, αφήνοντας πίσω τους περιορισμούς και τις στερήσεις της πανδημίας, αλλά κυρίως στην περιορισμένη χωρητικότητα.

Υποστηρίζει δηλαδή ότι οι παραγγελίες νέων αεροσκαφών είναι πολύ λιγότερες από εκείνες που απαιτούνται για να καλυφθεί η δεδομένη ζήτηση.

Ήδη το 2020, αναφέρει η Allianz Trade, λόγω των ελλείψεων σε συγκεκριμένες πρώτες ύλες και των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες, οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών είχαν μειωθεί κατά 50%.

Αλλά και φέτος, αποκλείεται να επιτευχθεί ο αρχικός στόχος των 1.600 νέων παραδόσεων, εκτιμούν οι Γερμανοί αναλυτές.

Για τις αεροπορικές εταιρείες, αυτό σημαίνει επιστροφή στην κερδοφορία, καθώς η ζήτηση εκτινάχθηκε μετά την κορωνοϊό και οι τιμές της κηροζίνης υποχώρησαν.

Οι πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων στο πρώτο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 58% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022, φτάνοντας το 86% των επιπέδων προ πανδημίας. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση (κατά 125,5%) εμφανίζει η ζήτηση για προορισμούς στην Ασία, ιδιαίτερα μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων στην Κίνα.

«Μετά από τρία ζημιογόνα χρόνια, η αεροπορική βιομηχανία θα επιστρέψει στην κερδοφορία το 2023 – αυτό είναι νωρίτερα από το αναμενόμενο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Allianz Trade για τη γερμανόφωνη Ευρώπη, κ. Milo Bogaerts.

“Ωστόσο, η έλλειψη χωρητικότητας παραμένει το σημαντικό πρόβλημα. Για τους καταναλωτές, σημαίνει επίσης ότι οι πτήσεις το πιθανότερο είναι να παραμείνουν ακριβές για το επόμενο διάστημα.

Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν σήμερα να πωλούν την ίδια θέση στο αεροσκάφος που διέθεταν το 2019 σε υψηλότερη τιμή, αυξάνοντας έτσι το περιθώριο κέρδους

Οι τιμές των εισιτηρίων μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης, για παράδειγμα, έχουν γίνει κατά 23% πιο ακριβές κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια του έτους”, πρόσθεσε.

Όλα αυτά δεν φαίνεται να αποθαρρύνουν, ακόμη, τους καταναλωτές. Σύμφωνα με την Allianz Trade οι πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων στο πρώτο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 58% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022, φτάνοντας το 86% του τζίρου προ πανδημίας. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 125,5%, εμφανίζει η ζήτηση για προορισμούς στην Ασία, ιδιαίτερα μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων στην Κίνα.

Την ίδια στιγμή η IATA εκτιμά ότι η παγκόσμια κίνηση θα αυξηθεί σε 4,35 δισεκατομμύρια επιβάτες φέτος, μόλις 4% κάτω από τα επίπεδα του 2019.