Τα κίνητρα των Κινέζων τουριστών που στρέφονται στις αγορές ειδών πολυτελείας αποκάλυψε η νέα έρευνα των φοιτητών του Πολυτεχνείου του Χονγκ Κονγκ.
Ο υλισμός, η επιθυμία ανάδειξης της κοινωνικής θέσης και η μίμηση των άλλων είναι οι τρεις βασικοί λόγοι που οδηγούν τους Κινέζους τουρίστες σε έξοδα για είδη πολυτελείας στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως το Λας Βέγκας, το Ντουμπάι, το Παρίσι, το Λονδίνο και η Σιγκαπούρη.
Οι Κινέζοι αγαπούν τις αγορές πολυτελών προϊόντων στα ταξίδια τους και αναπτύσσουν υπερκαταναλωτικές τάσεις, επειδή θεωρούν πως τα ψώνια αναδεικνύουν το κοινωνικό στάτους και την κοινωνικότητά τους, ούτως ώστε να γίνουν αποδεκτοί από μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα. Πολλές φορές επίσης αγοράζουν αγαθά με βάση το κόστος τους και όχι με βάση τη χρησιμότητά τους.
Συχνά έπειτα από μια ευχάριστη ταξιδιωτική – αγοραστική εμπειρία, παρατηρείται πως επιστρέφουν και πάλι στον ίδιο προορισμό, πιστοί στο ραντεβού τους με την αγορά του, ενώ επηρεάζονται πολύ και από τις ταξιδιωτικές εμπειρίες γνωστών τους.
Σύμφωνα με άλλα στοιχεία της έρευνας, ο τουρισμός για ψώνια δεν ωφελεί μόνο τέτοια μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και τις τοπικές κοινότητες ανεβάζοντας το ποσοστό των κερδών από τις αγορές παραδοσιακών προϊόντων.
Αξίζει να σημειωθεί πως πάνω από το 70% των εσόδων που προσφέρει ο τουρισμός σε ασιατικές χώρες δαπανάται σε ψώνια, σε αντίθεση με το αντίστοιχο ποσοστό της τάξης του 20% που αφορά στην αγορά της Β.Αμερικής.
Παρόλα αυτά, τη φετινή χρονιά παρατηρήθηκε κάμψη της “βουλιμίας” των Κινέζων τουριστών, με επιβράδυνση και του ρυθμού ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας κατά 6,6%, με την Ελλάδα να παίρνει μόνο το 3% της συνολικής πίτας επισκέψεων Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη.