Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μετά την προειδοποιητική απεργία της περασμένης εβδομάδας από το προσωπικό εδάφους και οι πιλότοι της Lufthansa ετοιμάζονται τώρα για απεργία.
Σύμφωνα με το συνδικάτο των πιλότων, σαφή πλειοψηφία τάχθηκε υπέρ της απεργίας σε ψηφοφορία. Ωστόσο, η κινητοποίηση δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί.
Σε ψηφοφορία, τα μέλη του σωματείου Vereinigung Cockpit (VC) ψήφισαν υπέρ της απεργία με καθαρή πλειοψηφία 97,6% (Lufthansa) και 99,3% (Lufthansa Cargo), ανέφερε το σωματείο μετά την ψηφοφορία χθες Κυριακή 30 Ιουλίου.
Αυτό σημαίνει ότι μια απεργία των περίπου 5.000 πιλότων της Lufthansa και της Lufthansa Cargo είναι πλέον δυνατή ανά πάσα στιγμή.
«Προειδοποιητικό σήμα» στη Lufthansa
Ο Marcel Gröls εμπειρογνώμονας μισθών του VC, εξηγεί ότι αυτό είναι αρχικά ένα «προειδοποιητικό σήμα» προς το διοικητικό συμβούλιο της Lufthansa.
Η διοίκηση αναμένεται πλέον να κάνει «καλές προσφορές». Οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν καταλήξει μέχρι στιγμής ως αποτυχημένες από καμία πλευρά.
Το VC αξιολόγησε το αποτέλεσμα ως απόδειξη της ισχυρής υποστήριξης για τους στόχους της επιτροπής συλλογικών διαπραγματεύσεων του Ομίλου.
«Χρειαζόμαστε τώρα μια σύγχρονη και δίκαιη διεθνώς ανταγωνιστική δομή αμοιβών σε όλες τις επαγγελματικές ομάδες», εξήγησε ο Marcel Gröls.
Το συνδικάτο των πιλότων θα έτοιμο για απεργία -πέρα από τον Αύγουστο- και τον παραδοσιακά ιδιαίτερα πολυάσχολο μήνα Σεπτέμβριο, όπου μια απεργία θα έπληττε σκληρά την εταιρεία.
Αφορμή για την απεργιακή προετοιμασία του VC είναι οι διαπραγματεύσεις για μια νέα μισθολογική συμφωνία, οι οποίες έχουν σταματήσει μετά από έξι γύρους συνομιλιών.
Από την πλευρά της VC, η Lufthansa δεν έχει παρουσιάσει ακόμη διαπραγματεύσιμη προσφορά.
Διαφωνία για την εταιρική στρατηγική
Στο παρασκήνιο, μια σύγκρουση σιγοκαίει και για τη μελλοντική στρατηγική του Ομίλου. Στο παρελθόν, η VC είχε εγγυηθεί τον ακριβή αριθμό των 325 αεροσκαφών που θα πετούν αποκλειστικά από τους περίπου 5.000 κυβερνήτες που υπόκεινται στην ομαδική συλλογική σύμβαση.
Υπό την κρίση του κορωνοϊού, η Lufthansa τερμάτισε την αντίστοιχη συμφωνία και ίδρυσε μια νέα αεροπορική εταιρεία (AOC) με χαμηλότερους όρους αμοιβής.
Η νέα αεροπορική εταιρεία Cityline 2 πρόκειται να αναλάβει βασικά καθήκοντα της προηγούμενης βασικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή κίνηση.