Οι αεροπορικοί ναύλοι πρόκειται να αυξηθούν σε όλη την Ευρώπη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες χρηματοδοτούν το κόστος της μείωσης των εκπομπών άνθρακα, προειδοποίησε επικεφαλής του International Airlines Group (IAG) IAG.

Η μετάβαση σε καθαρότερα, πιο ακριβά βιώσιμα καύσιμα θα «έχει μεγάλο αντίκτυπο» στη βιομηχανία , δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Luis Gallego στους Financial Times.

«Οι πτήσεις θα είναι πιο ακριβές. Αυτό είναι ένα ζήτημα, προσπαθούμε να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα για να μετριαστεί αυτό, αλλά θα έχει αντίκτυπο στη ζήτηση», είπε.

Ο Gallego πρόσθεσε ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικές λόγω των σκληρών καθαρών μηδενικών στόχων, οι οποίοι περιλαμβάνουν την απαίτηση το 6% των καυσίμων αεροσκαφών να προέρχεται από βιώσιμες πηγές έως το 2030.

«Συμφωνούμε με την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. . . αλλά νομίζω ότι πρέπει να το κάνουμε με συνεπή τρόπο παγκοσμίως για να μην θέσουμε σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή αεροπορία», είπε.

Τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF) παράγονται από μια σειρά μη ορυκτών πηγών καυσίμων, από χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια έως καλλιέργειες, και μπορούν να εκπέμπουν 70% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά καύσιμα αεριωθουμένων.

Ωστόσο, λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων αεροσκαφών πέρυσι προήλθε από βιώσιμες πηγές – που σημαίνει ότι είναι πολύ πιο ακριβό από τα καύσιμα αεριωθουμένων.

Η IAG χρησιμοποίησε το 12% του παγκόσμιου SAF πέρυσι στις πέντε αεροπορικές της εταιρείες, στις οποίες περιλαμβάνονται οι BA, Iberia, Vueling και Aer Lingus.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ζητήσει περισσότερη κρατική υποστήριξη στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ για να αυξήσουν την προσφορά SAF και να μειώσουν το κόστος για τους καταναλωτές.

«Η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχουμε [αρκετό] SAF και το SAF που έχουμε είναι πολύ ακριβό», είπε ο Gallego.

Επεσήμανε επίσης το αυξανόμενο κόστος των εκπομπών άνθρακα στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ, καθώς μειώνονται τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες.

Ο Όμιλος Lufthansa τον περασμένο μήνα έγινε μια από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που ανακοίνωσε επιβάρυνση εισιτηρίων για τη χρηματοδότηση καθαρότερων καυσίμων και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Ο Gallego μίλησε αφότου οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έδωσαν υπό όρους έγκριση για την απόκτηση από τη Lufthansa μεριδίου 41% στη διάδοχο ITA της Alitalia την Τετάρτη.

Χαιρέτισε την απόφαση, η οποία ήλπιζε ότι ήταν ένα σημάδι ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα έδιναν επίσης το πράσινο φως στην προτεινόμενη από την IAG εξαγορά του ισπανικού αερομεταφορέα Air Europa.

«Βλέπω ότι αυτά είναι θετικά νέα, γιατί σημαίνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βλέπει την αξία της ενοποίησης, να έχουμε μια ισχυρότερη αεροπορική βιομηχανία στην Ευρώπη», είπε.

Ο Gallego πρότεινε επίσης ότι η IAG θα μπορούσε να επεκταθεί εκτός Ευρώπης για πρώτη φορά, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς μιας αεροπορικής εταιρείας Νότιας Αμερικής για να αξιοποιήσει τη ζήτηση για πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Νότιας Αμερικής.

Μια προσφορά για την εθνική αεροπορική εταιρεία της Πορτογαλίας TAP ήταν μια άλλη πιθανότητα, είπε ο Gallego, προσθέτοντας ότι η IAG “έχει πάντα άλλες επιλογές στο ραντάρ” εάν η συμφωνία Air Europa μπλοκαριστεί στις Βρυξέλλες.