Στη Βουλή για να κυρωθεί βρίσκεται από σήμερα η σύμβαση παραχώρησης για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Συγκεκριμένα έχει εισαχθεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου
και το αν θα περάσει από την Ολομέλεια της Βουλής αύριο ή μετά το Πάσχα, θα εξαρτηθεί από το πρόγραμμα του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.

Τα έργα ανέγερσης του αεροδρομίου σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού θα διαρκέσουν 5 χρόνια με σκοπό να ξεκινήσει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου την καλοκαιρινή περίοδο του 2023 αντικαθιστώντας το σημερινό, κορεσμένο Αεροδρόμιο Ν.Καζαντζάκης που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου.

Τι θα διαθέτει το αεροδρόμιο

  • 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E
  • 1 παράλληλο τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
  • 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
  • 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων
  • 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C και 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
  • 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
    11 κτίρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων
  • Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας
  • Χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων

Η εταιρεία

Σύμφωνα με την προσφορά, οι μετοχές θα αντιστοιχούν κατά 45,90% στο Ελληνικό Δημόσιο και κατά 54,1% στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR Airports.
Η εταιρεία Παραχώρησης έχει τίτλο «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», ενώ το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού».

Το κόστος κατασκευής, ύψους 480 εκατ. ευρώ, δεν περιλαμβάνει τον εξοπλισμό αεροναυτιλίας, ο οποίος ανήκει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Η τελευταία, από κοινού με τον παραχωρησιούχο, μετά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, θα καθορίσει τους όρους προμήθειάς του.